Gå til innhold
Arkivverket

[#79456] Barbro Gulbrandsdatter - Vestre Slidre


Gjest Ellinor Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Simensen

Enke Barbro Guldbrandsdatter giftet seg med Christen Christiansen 26 Desember 1873 i Vestre Slidre i Oppland. Ved giftemålet står det at hun er 47 år, altså født i 1826. Hennes far er oppgitt å være Guldbrand Thommesen (litt vanskelig å tyde). Ved sønnen Halvors fødsel i 1879 står det at hun er 51 år; altså født i 1828.Har funnet en Guldbrand Thommesen som giftet seg med Berit Evensdatter 26 September 1813.Har ikke funnet noen Barbro født i Slidre i 1826 som har foreldre med disse navn. Fant en Barbro Guldbrandsdatter død i 1896, men fødselsår er da satt til 1829.Noen som kan hjelpe til med dette?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Det finnes litt opplysninger om denne familien i Valdres Bygdebok 1, Gardar og slekter i Vestre Slidre, bok B. Barbro var fra Nord Aurdal og døde i 1896 som du har funnet. Kristian Kristiansen var fra samme området, Kristiansplassen under Tuv.Barbro finner du her i 1865 tellingen. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=36&filnamn=f60543&gardpostnr=476&personpostnr=2981#nedre>LenkeKristian Kristiansson finner du her i 1865 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Da er jeg på rett spor. Barbro Gulbrandsdatter var min oldemor, men jeg vet veldig lite om denne siden av familien.Min morfar Halvor (Christen og Barbros sønn)døde lenge før jeg ble født. Det jeg har etter ham, er hans svennebrev og vigselsattest med min mormor. Derfor søker jeg nå i gamle kirkebøker etter spor av familien.Har bestillt den nevnte bygdebok fra Valdres, men ikke mottatt den ennå.Takk til dere som hjelper.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Nå mangler jeg bare informasjon om Kari Larsdatter som giftet seg 26 Desember 1798 med Christian Christensen Qvisling i Røn i Vestre Slidre.Vanskelig å finne når hun ble født og når hun døde.Noen som vet dette?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Til BjørgJeg har også sett at dette står i folketellingen for 1801. Da må Ragnil Fridrichdtr. ha vært 52 år når hun fikk datteren Kari. Synes det var litt gammelt jeg da, men det er kanskje riktig.Har ikke funnet Ragnild Fridrichsdatter gift med noen Lars i det nevnte tidsrom, men en enke Ragnild Johansdatter gift med Lars Anfinsen 6. April 1775. Kan det være samme person hvis far het Johan Frederic og at det ble operert med 2 navn?Eller kanskje de ikke var født i Slidre, men kom fra områdene rundt. Vanskelig å finne ut av dette iallefall.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Jeg vil foreslå at du går inn på Valdresslekt.no som har dataregistrerte kirkebøker for fødsler for Slidre-bygdene fram til 1814.LenkeBenytter du de sammen med det som er på DA får du både fødsler, dåp og begravelser i Slidre fram til 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Finnes det en Gudbrand Kristensen (Rogndokken) født mellom 1873 og 1889 som skulle være sønn av Christen Christiansen og Barbro Gudbrandsdatter?Har fått oppgitt i en bygdebok at Christian og Barbro skulle ha 2 sønner; Halvor og Gudbrand.Halvor er min bestefar, men Gudbrand har jeg aldri hørt om. Finnes han eller er dette feilaktige opplysninger.Har søkt, men ikke funnet noe.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.