Gå til innhold
Arkivverket

[#79468] He/Op Joachim, Kristian og Maria Thomas-sen/datter


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Er det noen i disse ferietider som kan hjelpe med og finne ut hvor det ble av disse tre søsknene. Joachim f. 29.02.1892(skuddårsbarn!), Kristian f.10.07. 1894 og Marie f. 28.03.1896.Bosted har vært Ulven og øvre Alm på Brøttum,Ringsaker, Hedmark fylke. Ved FT 1900 er bosted Nordlien, Fåberg kommune, som nå oppslukt av Lillehammer,ca.1910-20 mener jeg at familien bodde i Øyer kommune.Det er tre døtre til i familien, men to døde 1893 på samme dag,og den tredje har jeg oversikt over. Har funnet Joachim konfirmert på Brøttum 1906, bosted Ulven, Marie konfirmert i Øyer 1911, bosted Klevamoen.Etter det har jeg ikke funnet noe, Kristian er helt vekk. Navn på barnas foreldre var Thomas Ch(K)ristensen og Marthe Joccumsdatter. De to bostedene på Brøttum henger sammen med morens familie. Er det andre steder enn kirkebøker hvor det er enkelt å lete etter noen? Hvis det her blir nær 'sperre- grensa' for offentliggjøring av navn så kan vi vel benytte privat epostadresse. Det kan ordnes senere hvis nødvendig. Er veldig takknemlig for hjelp med denne, for meg, gåte.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Kan det vere at dei heitte Hærum til etternamn? I så fall har vi: Joakim Hærum f. 29.02.1892 og død 14.08.1971 i Øyer. Kristian Hærum f. 10.07.1894 og død 12.08.1974 i Øyer. Marie Hærum f. 28.03.1896 og død 13.02.1966 i Øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk for hjelpen, ja, der har vi nok de riktige personer, faren Thomas var fra en gard med det navnet. Jeg har bare forholdt meg til etternavnet som var brukt ved dåp og konfirmasjon. Har du noen opplysninger om noen av dem eventuelt var gifte og hadde etterkommere?Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hei til Otto.Jeg spør deg også om du har dødsdato på foreldrene Thomas og Marthe, og om du vil dele det med meg? Håper på svar.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Det einaste eg har i tillegg til opplysningane i innlegg 2 er sivilstatus når dei døydde. Både Joakim og Marie døydde ugift. Kristian var enkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.