Gå til innhold
Arkivverket

[#79470] Elof Ottosson - ein svensk ''nøtt'' - fødd i Sverige 1868 og utvandra 1892?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Elof Ottosson, i Amerika kjend som Elof Otteson, var ifølgje amerikanske kjelder fødd i Sverige 3.7.1868 som son av Otto Clausson og kona Elaine. Han skal ha utvandra i 1892.Ei anna kjelde meiner han KAN vera fødd i Blåningsmåla, Tving i Karlskrona, Blekinge län og at han utvandra via Danmark i 1891?Elof kom kring 1910 som ''dreng'' til enkja Bertha Serine Nelson i Minneapolis, MN, opphavleg frå Avaldsnes på Karmøy, og dei fekk to søner i lag, i 1912 og 1913, men gifte seg ikkje før i 1934! Naja, det skjedde der borte ogso...Er det nokon med tilgjenge til dei naudsynte svenske kjeldene som kan hjelpa meg identifisera opphavet til Elof? Eg ønskjer å få greie på:* Riktig dato og stad for fødsli hans?* Riktig utvandringsår?* Fulle namn på foreldri hans samt yrke til far hans?* Kvar var foreldri oppvaksne/fødde?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det ser ut som det er den andre teorien din som er riktig. At han ble født i Tving og emigrerte til Danmark i 1891.Her fra emibas:Post 365414Ottosson, Elof Arbetare (ogift man)f. 23/ 1868 i Tving, Blekinge län (Blekinge)Utvandrad 1/5 1891 från Blåningsmåla 26, Tving, Blekinge län (Blekinge) till DanmarkKälla: Husförhörslängd, s. 235Emibas emigrationsakt: Tving K 1891 022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ved folketellingen A1:34 side 235 Blåningsmåla no 26 i Tving finner jeg:Elof Ottosson f 23/7-6Elemina Alberta Olsdotter f 20/4-72Hilma Charlotta f 8/3-82Alle 3 født i Tving.Elemina reiste også til Danmark, det var i 1892:Post 365505Olsdotter, Elemina A Jungfru (ogift kvinna)f. 20/4 1872 i Tving, Blekinge län (Blekinge)Utvandrad 13/9 1892 från Blåningsmåla 26 A, Tving, Blekinge län (Blekinge) till Danmark Källa: Husförhörslängd, s. 235Emibas emigrationsakt: Tving K 1892 052Jeg er ikke sikker på hvilken relasjon Elof, Elemina og Hilma Charlotta har til hverandre. Både Elof og Elemina står som ugifte når de emigrerer.Her er de i 1890 tellingen:Om personen Namn: Elof Ottosson Hemförsamling: Tvings Hemort: Blåningsmåla Kontrakt: Medelstads Län: Blekinge Födelseår: 1868 Födelseförsamling: Tvings Yrke: Inhyses Civilstånd: Ogift (O) Kön: Man Familjeställning: stjs. Famstkod: Barn (B) Familj nr: 1 Sida: 25 Rad: 4 Visa källa Visa källaLägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Elof Ottosson, f. 1868 i Tvings, Inhyses Elemina Albertina, f. 1872 i Tvings, Inhyses Helda Charlotta, f. 1882 i Tvings, Inhyses Får nesten inntrykk av at dette kan være snakk om 3 søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jo da de var nok søsken/halvsøsken. Her fra 1880 tellingen, der også 'mor/stemor' er med. Hilma Charlotta er jo ikke født enda og er dermed ikke med:Om personen Namn: Helena Pettersdotter Hemförsamling: Tving Hemort: Blåningsmåla Kontrakt: Medelsta Län: Blekinge Födelseår: 1843 Födelseförsamling: Tving Blekinge län Yrke: Inhyses Civilstånd: Ogift (O) Kön: Kvinna Famstkod: Mor/fru (M) Familj nr: 1 Sida: 22 Rad: 41 Visa källa Visa källaLägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Helena Pettersdotter, f. 1843 i Tving Blekinge län, Inhyses Elof Ottosson, f. 1868 i Tving Blekinge län Carl Petter, f. 1877 i Tving Blekinge län Elemina, f. 1872 i Tving Blekinge länSer nå at 'mor' Helena Petersdotter også var med i husforhøret jeg nevnte. Der står hun som født 11/4-43 og hun dør i 1889. Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Anne Lene for spennande opplysningar!Eg har studert innleggi dine, men eg har litt vanskar med å følgja deg.... Mellom anna er fødselsdatoen til Elof noko ''variabel''?Har du funne sjølve fødsli til Elof Ottosson for å stadfestaA. Fødselsdatoen hans? - skal datoen vera 23.7.1868??B. Kven foreldri hans var, med yrke? Kan det tenkjast at Helena Pettersdotter var mori, og at ho var ugift?C. Endeleg er eg litt i stuss med omsyn til geografien: Ein stad står det Medelsta län i Blekinge, ein annan stad står det Blekinge län.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja Lars jeg skjønner du har litt vansker med å følge med, for det var litt forvirrende dette her. Ja jeg har funnet fødselen til Elof. Som jeg skrev i innlegg 4. Helena var mor/stemor. Jeg var visst litt utydelig, men hun er mor til Elof. Her kommer innføringen rundt dåpen hans. Som du ser så er altså ikke far innført og Elof er oägta født. Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Husforhør 1884-1894 side 235 for plassen nr 26 Blåningsmåla i Tving. Her kommer emigrasjonen hans frem.

bilete9723.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Anne Lene for oppklaring av dei viktigaste spørsmåli kring Elof Ottosson! Fødselsdatoen er eintydig, og likeins namnet til mori.MEN, so er det spørsmål:* Let det seg gjera identifisera den ''gubben'' som skal ha vore far til Elof, Otto Clausson? Finst det register til folketeljingane i Sverige?* Og so var dette med länet. Eg mistenker Medelsta for å vera namnet på ein svensk KOMMUN, heller enn eit LÄN, men ligg då Tving i Medelsta kommun?* Elles hadde det vore kjekt om nokon med dansk ekspertise kunne sjekka utvandringi til Elof Ottosson frå Danmark til Amerika, truleg i 1892?Nok ein stor takk for hjelpi med denne huslyden!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen Lars.Blekinge er länet. Medelsta er häradsretten, altså der vi finner rettspapirer og boupptekninger osv.Faren skal jeg nok se om jeg kan finne ja.Kommer tilbake til dette. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Lurer på om jeg kan ha funnet faren. Her 1880 tellingen:Om personen Namn: Otto Claesson Hemförsamling: Tving Hemort: Herrmansmåla Kontrakt: Medelsta Län: Blekinge Födelseår: 1844 Födelseförsamling: Tving Blekinge län Yrke: Hemmansägare Civilstånd: Gift (G) Kön: Man Famstkod: Far/man (F) Familj nr: 1 Sida: 39 Rad: 32 Visa källa Visa källaLägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Otto Claesson, f. 1844 i Tving Blekinge län, Hemmansägare Dorothea Månsdotter, f. 1849 i Tving Blekinge län Victor Julius, f. 1878 i Tving Blekinge län Hilda, f. 1872 i Tving Blekinge län Mathilda, f. 1875 i Tving Blekinge län Anneli, f. 1880 i Tving Blekinge län Ernst, f. 1876 i Tving Blekinge län 1890 tellingen:Om personen Namn: Otto Claesson Hemförsamling: Tving Hemort: Herrmansmåla Kontrakt: Medelsta Län: Blekinge Födelseår: 1844 Födelseförsamling: Tving Blekinge län Yrke: Hemmansägare Civilstånd: Gift (G) Kön: Man Famstkod: Far/man (F) Familj nr: 1 Sida: 39 Rad: 32 Visa källa Visa källaLägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Otto Claesson, f. 1844 i Tving Blekinge län, Hemmansägare Dorothea Månsdotter, f. 1849 i Tving Blekinge län Victor Julius, f. 1878 i Tving Blekinge län Hilda, f. 1872 i Tving Blekinge län Mathilda, f. 1875 i Tving Blekinge län Anneli, f. 1880 i Tving Blekinge län Ernst, f. 1876 i Tving Blekinge län

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Anne Lene for nye flotte innlegg!Du har sikkert nok funne ''rett'' Otto Clausson, eller Claesson, men kan du fortelja meg kva yrke ''hemmansägare'' er?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja jeg tror nok det er rett far, men skal forsøke å få bekreftet det, men vet ikke enda om det finnes noen bekreftelse på det.Hemmansägare er egentlig ikke noe yrke. Her ville vi brukt noe sånt som selveier el.l. Han eier den plass han bor på. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Desverre. I husforhøret som dekker 1868 når Elof ble født. Så stod det bare på moren at hun fødte uekte barn 23/7-68 og ikke noe anmerkning om hvem/hvor barnets far er. Så da må vi bare anta at det er rett far jeg fant i folketellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.