Gå til innhold
Arkivverket

[#79488] Samuel Holgersen ca.1671-1733, Brunæs/Brones eie, Modum, BU


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Finnes det noen her som har vært borti Samuel, eller enda bedre, kjenner til noe om han.Iflg. database fra Buskerud slektshistorielag døde/ble begravet en Samuel Holgersen Brunæs eie 26/12 1733, 62 år gammel.En av mine formødre het Goro Samuelsdatter, og var født rundt 1713, iflg. alder da hun døde. Hun fikk barn i tidsrommet 1755-61, så alderen ved død var nok litt høy. Hun ble gift i Eiker i 1752. Ekteparet flyttet til Lier, og deretter til Asker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for hjelpen Ann-Mary.Kristine, ærlig talt så trodde jeg at sjansen for å finne Goroe var så liten at jeg ga opp å lete mere etter henne. Så det er imponerende at at du fant henne. At jeg plukket ut Samuel Holgersen som mulig far var bare en sjanse jeg tok. Et av Goroes barnebarn ble døpt Holger, og jeg tror ikke at det fantes så veldig mange Samuel i og rundt Modum som het Samuel. Holger var vel kanskje heller ikke så helt vanlig. Nå står det bare igjen å bevise teorien, og det blir vel ikke så enkelt. Jeg har lett litt etter skifte etter Samuel uten å finne noe. Men det er vel liten sjanse for det siden han var på en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.