Gå til innhold
Arkivverket

[#79505] tydehjelp


Gjest Ingunn K. Randa
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn K. Randa

Jeg behøver hjelp til å lese det som stå nesten nederst på siden om dødsfallet til Bernt Lunden og kona hans AsgerdLenkePå forhånd tusen takk, mvh Ingunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står ikke mye der: 18/1 1692 Bernt Lunden 82 år. Det ser faktisk ut som det står Hans kone A.... 69 år, men det synes jeg er litt rart. Jeg skal ikke benekte det, men er det ikke en mulighet for at det står Hans ......etternavn på en A...gård 69 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Enig med Berit i at det ser litt påfallende ut, men jeg leser det som 'Bernt Lunde 82 Aar' og linjen under 'Hans Kone, Askier 69 Aar'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn K. Randa

Kona hans het Aschier, Asgerd ell l. Det er ingen kirkebøker før 1690. Iflg de opplysningene jeg har, så ble han født 1610 og hun 1623. De giftet seg ca 1650 og har tre barn, Stian 1655, Aanon 1657 og Terje 1662. Jeg har ingen datoer, opplysningene har jeg hentet på Dis-treff og FS. Og det vil vel si at det er temmelig usikkert. Jeg ville sjekke disse opplysningene og kom altså ikke lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.