Gå til innhold
Arkivverket

[#79522] Er dette Gusta og Karl Emil Dahl, Oslo, med familie?


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Jeg håper å få hjelp til å identifisere familien på bildet her. Det kan stemme med navnene jeg nevnt over. De hadde barna Gudrun 1889 (sannsynligvis ikke på bildet), Oscar Henry 1891, Lilly Marie (1892), Erling Adolf 1897 og Aslaug Leoni (1905). Men de kan jo gjerne også ha hatt en gutt født mellom 1897 og 1905. Hvis dette er riktig familie, tipper jeg at bildet er tatt ca 1915, og det er J. Fröling, Brogaten 8, Kristiania som er fotoraf.Sissel Johnsen

bilete9732.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jeg fant nettopp ut at de også har en sønn, Rolf William født i 1901. Så det underbygger mistanken min. Men jeg vil jo være helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Velger fortsatt å tro at dette er familien jeg har trodd det er. Hvis det stemmer, skal nr. 2 fra venstre være Rolf Dahl og nr. 4 være Erling Dahl. Disse to brødrene var med å starte Vålerenga. Kanskje noen sitter med gamle bilder fra Vålerenga og kan se om det ligner?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Røthe

I boka 'Fra Sotahjørnet til Bohemen' av Bjørn Arild Gjerdalen og Jarle Teigøy fins det på side 28 et fotografi av VIF-laget fra 1921, hvor både Rolf og Erling Dahl er avbildet. Har ikke skanneren min tilgjengelig akkurat nå. Derfor kan jeg ikke sende deg en kopi, men de to har en viss likhet med guttene på familiebildet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.