Gå til innhold
Arkivverket

[#79525] Peder Kristiansen Clausen født 9. juli 1881, Kolnes


Gjest Una Svamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Una Svamo

Jeg har mottatt noen papirer som noen fjerne slektninger i Amerika hadde funnet i sin bestefars dødsbo. Det er 14 sider med nedtegnelse av slekten. Mannen som hadde etterlatt seg disse papirene døde i Seattle WA. 23. juni 1955. Han var født 9. juli 1881 og barnebarna sier han var født i Kolnes sydvest for Stavanger. Jeg har ikke funnet den menigheten under Rogaland så jeg lurer på om dette er riktig og hva det heter i dag. Slektningene i Amerika kan ikke lese norsk så jeg skal forsøke å oversette for dem. Disse nedtegnelsene starter med Knud Viste, Viste i Randaberg. Det står at Knud var bruker av Visste i 1600. Det står også at han var kirkeverge i Randaberg i tiden 1613 - 1616 og at han var lagrettsmann.Med vennlig hilsen Una Svamo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Takker dere som har svart meg. Linken du sendte Eva var veldig nyttig. Nå fant jeg ut hvor kona til Peder var født også. Jeg hadde et stedsnavn, men kunne ikke finne hvor det lå da jeg søkte på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.