Gå til innhold
Arkivverket

[#79526] amerika


Gjest mary-ann ressem
 Del

Recommended Posts

Gjest mary-ann ressem

eldor meyer nilsen født 23 02 1876 på leka, gift med petrine marie Hauge? f 24 06 1906,fra sande ved Ålesund utvandret til nord dakota med sin sønn normann olai i 1909 via Ålesund. olai er født 31 10 1908. fant han i oregon som død, godt voksen.eldor døde i alaska 1925.( det har jeg fått info om fra andre hold, men Finner ikke eldor og petrine i amerika. Jeg vet at de fikk flere barn i Amerika, men jeg har ikke navn. Vet liksom ikke kor jeg skal leite. syns det er litt vanskelig da man ikke er så stødig i engelsk.. Er det noen som kan hjelpe meg så hadde jeg blitt glad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

I 1910 er de i Morton, North Dakota:Eldor Nelson f. 1876Petrina Nelson f. 1884Norman Nelson f. 1908Not Yet Named Nelson (Ikke noe navn ennå) f. 1910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Fra folketellingen i 1920 (ref Familysearch). Eldor er da enkemann med fire barn, oppgitt alder 43 år. Bosted Multnomah, Oregon.Barna: Norman O Nelsen født 1909 i NorgeConrad M Nelsen født 1911 i North DakotaMelven A Nelsen født 1913 i OregonElmere O Nelsen født 1918 i Oregon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Jeg fant dette om Norman O. Nilsen i Oregon. Han var høyt oppe i det Demokratiske partiet der, bl.a. 'labor commissioner'.

bilete9733.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Som 'Labor commissioner' var han vel sjefen for Arbeidstilsynet i Oregon, ett verv han hadde i 20 år (1955-1975).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Her står det at faren til Norman forsvant på sjøen utenfor Oregons kyst i 1925, på samme måte som hans bestefar og andre forfedre har gjort tidligere.I 1958 har Norman:* kone Dorothy* sønn (19)* datter (11)-Er aktivt medlem av Holy Trinity Lutheran Church.

bilete9736.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Norman O Nilsen er gravlagt på WILLAMETTE NATIONAL CEMETERY i Portland, Multnomah, Oregon. Han døde 30 juli 1990.Kanskje er dette kona? Fra samme gravsted: Dorothy M Nilsen (18 okt 1914 - 12 des 1979)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Her som det Demokratiske partiets kandidat foran valget i 1954.Om du skulle være interessert i å følge opp denne Dorothy M Nilsen som døde 12 des 1979, så finnes hennes obituary (nekrolog, minneartikkel fra avis) hos http://www.lgsoregon.org Gjenlevende familiemedlemmer står ofte nevnt i slike artikler. En kopi av minneartikkelen koster $3.Resources - Schwartz Obituary Index - 15 Schwartz Obituary Collection Index: Nader–Nylund - Nilsen, Dorothy M.: 990

bilete9738.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.