Gå til innhold
Arkivverket

[#79536] Leif Øwre, f. 1905 fra Harstad?


Gjest Raymond Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Raymond Ronessen

Heisann. Er på jakt etter en Leif Øwre, som angivelig skal være fra Harstad. I kirkeboka for Lenvik kommune står det at han var født 9/4 1905, og at han døde i Tromsø 4/6 1951. Han er gravlagt i Lenvik 9/6 1951. Han ble gift med Elly Jensine Jakobsen 4/9 1934 i Trondenes kirke. Her oppgis fødselsdato til å være 8/4 1905. Elly dør 30/9 1943 i Steine, Bø i Nordland og er gravlagt der på Duken kirkegård.Leif gifter seg deretter med ei Olga Marie Robertsen f. 1901 i Bø i Nordland. Hun dør 13/3 1987 i Laksevåg i Bergen, og er gravlagt der på Gravdalspollen kirkegård.I kirkeboka for Trondenes finner jeg en Leif f. 2/4 1905, døpt 25/6 1905 - se nr. 24: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=133&idx_id=133&uid=ny&idx_side=-97>LenkeKan dette være samme Leif som senere heter Øwre?Foreldrene hans oppgis ikke ved lysning av ekteskapet i 1934 - se nr. 33:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Du bør nok legge inn emailadr. slik at de som har opplysninger om Leif, hans to hustruer og ev. familie kan sende deg privat,siden vi nå beveger oss inn på mulige nålevende personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Er du no sikker på dette med Olga Marie? Ifølgje mi kjelde (folkeregisteret) var Olga Marie rett nok fødd 03.01.01 og døydde 13.03.87. men: Ho var gift med ein Leif Øwre som var fødd 07.09.13 og som døydde først 07.11.80. Ein annan Leif Øwre etter det eg kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Hjertlig takk til deg, Anne! Det var bra jeg så med skeptiske øyne på de ulike fødselsdagene. Som sagt, i kirkeboka for Lenvik i 1951 står det nemlig at Leif var født i Trondenes, og døde i Tromsø, derfor låste jeg meg helt på at dette stemte. Flott at du ikke var like sneversynt som meg, men søkte på hele landet - og fikk treff! Godt jobba!Videre finner jeg i kirkeboka at han hadde ei datter som het Ellinor Øwre, og om henne står det at hun var født i Harstad 2/3 1932, og døde på Finnsnes, Lenvik 6/12 1947, og er gravlagt samme sted (og da kan det være lettere å forstå hvorfor Leif er gravlagt i Lenvik). Selv om Leif opprinnelig var født i Tromsø, og bodde der da han døde, så må han ha bodd både på Finnsnes og i Harstad tidligere, slik jeg kan se det.I lysninga i Trondenes i 1934 kan det virke som Leif Øwre har vært gift tidligere, noe en også kan være frista til å tro ettersom han får Ellinor i 1932. Har ikke lyktes å finne tidligere ekteskap på han. Det står når han dør i 1951, at han er gift, kontormann, så han må ha vært gift etter 1943 (da kona Elly døde).Dersom det er noen som har flere opplysninger på denne mannen og familien hans, kan de gjerne ta kontakt per e-post på adresse: holmemo'krøllalfa'bluezone.noOtto: Når det gjelder 'kona' Olga Marie, var dette opplysninger jeg henta på nettet som Inge Johansen har registrert - se lenke: http://www.boslekt.com/html/fam021xx/fam02169.htmHer står det at den Leif Øwre som var gift med Olga Marie var født i Harstad i 1905. Dersom dine opplysninger er henta fra folkeregistret, er mest sannsynlig Johansen sine gale. Dersom du har flere opplysninger om Leif Øwre (han som var født i 1905), er også du velkommen til å ta kontakt per e-post.Tusen takk til dere begge for all hjelp så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.