Gå til innhold
Arkivverket

[#79546] Når ble Jens Olsen og Anne Larsdatter født ,gift , død og gravlagt ?


Gjest Siv   voigt
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv   voigt

Vil gjerne vite hvilken dato ekteparet Jens Olsen og Anne Larsdatter ble født, gift, død og gravlagt ? De bodde i Sømna. Jens Olsen ble født i 1759 i Ånsvik. Han døde 1791 i Lyngvær. Anne Larsdatter ble født 1748 i Sør Horsvær. Hun døde 1813. De bodde på Lyngvær. De ble gift i 1781 Hilsen Siv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv   voigt

Nå har jeg lett etter datoen Jens Olsen og Anne Larsdatter ble døpt og gravlagt. Jeg finner det ikke. De hadde 4 barn: Lars Jensen er ikke sikker på om han ble født eller døpt 5.mai eller 31.mai 1782. i Horsvær. Han døde 2.juni 1853, gravlagt 9.juni 1853 Kirsten Jonsdatter ble født 1784 i Horsvær. Hun omkom på sjøen i 1818. Ole Jensen ble født 1786 i Lyngvær. Han omkom på sjøen under Lofotfiske i 1849. Anne Johanne Jensdatter ble født på Lyngvær 1789 Hun døde 2.mai 1869, gravlagt 5.mai 1869. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Hilsen Siv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Det er nok en god kandidat som Johan Arthur har funnet men jeg lurer litt på fødselsårene til Jens og Anne! Er du helt siker på at de er riktige? Hvor har du i så fall funnet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Ja jeg har funnet både han og en begravelse som passer godt på Anne Larsdtr.i 1813, men da stemmer ikke de oppgitte fødselsår. Har også funnet 3 av barna som fosterbarn i 1801. Venter nå bare på svar på mine spørsmål om fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei SiwJeg skjønner ærlig talt ikke hva det er du trenger hjelp til, dine opplysninger om Jens Olsen og Anne Larsdtr. og deres barn er jo de samme som står i Sømna gård og slekter bind I og IIKB for Vik ligger skannet på DA og er lett å lese i, så hvorfor ikke titte der, årstallene har du jo i Sømna gård og slekter.I KB for 1759 står kun dåpsdagen. Jens ble døpt Dom. XVIII trin som var 14. oktober 1759 Øverst i 2. kolonne side 18 Lenke Resten finner du helt sikkert selv i KBDet står for øvrig i slektsbøkene at Jens Olsen døde rundt 1791, denne 44 år gamle Jens Olsen som døde i 1791 var fra Hensteen (Henstein) og ikke fra LyngværMvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.