Gå til innhold
Arkivverket

[#79563] Even Evensen f. 1837 Romedalen/Løten og Oline Jobsdatter f. 1834 Hadsel


Gjest Inger Melbøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Melbøe

Etterlyser etterkommere av dette paret. De hadde barna Emil, Johan, Marie og Agnethe i følge folketellingen i 1865. Hvor ble de av?Hilsen Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Johan meldte flytting 23/9 1881 til Hamar. Jeg finner ikke igjen han i folketellinga 1885 for Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Takk for hjelp.Lurer på om denne Birthe Maria kan være den jeg etterlyser. Ser at far til Birthe marie het Even Andersen og ikke Even Evensen. Mye Even i de trakter i de dager.Min slekt er Oline Jobsdatter. Hun var tante til min mormor. Fant nedtegnet på et papir at hun hadde reist til Oslo. Slik er det å rydde i gamle hus. :-)Hilsen Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Blir nok de rette når jeg ser rette navn eller. Takk.Tar med takk i mot alle opplysninger om denne familien.hilsen Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Etter prestens notater skal de ha fått 8 barn, men jeg har bare funnet igjen 7. I tilleg til de 4 du nevner,Helene født 14/1 1868 døpt i Tomter annekskirke, bodde med foreldren på Harstadeie 1900, Syverin født 13/1 1872(7. barn) og Ole født 2/4 1875 (8. barn). Ole bodde på Grinaker i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Flott at du har funnet flere. Vrient for meg å finne rett kirkebok siden jeg er dårlig kjent på de trakter.Lurte også veldig på kirken som noen var døpt i men det løste du for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Det er ganske pussig med etternavnet til Even. Ved vielsen til Johan Jensen og Berte Marie Evendatter har presten (klokkeren?) først skrevet Even Evensen og så rettet det til Andersen. Even var født utenfor ekteskap 23/11 1837. Faren ble oppgitt å være gardmannssønn Even Pedersen Berg, mens mora Berte Embretsdatter også har adresse Berg. Hun var antagelig tjenestejente på Berg. Etter Romedal bygdebok var det ingen gardbruker Peder på Berg på den tida. Eierene av Berg var 2 ugifte damer, så antagelig var Peder forpakter/gardsbestyrer på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Takk for alt dette. Skal ta en nærmere titt i kirkebøkene. Mye flytting på denne familien. Var kanskje slik på den tiden når en hadde yrke som møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.