Gå til innhold
Arkivverket

[#79584] Mathias Amundson Rotås fra Ringebu


Gjest Oddleiv Ringlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddleiv Ringlund

Han reiste til Nord Dakota 24,2,1905 med Montebello,han var født 29,11,1886.Er det noen som kan hjelpe meg med hvor han tok veien videre og evt etterslekt? På forhånd takk. Mvh Oddleiv Ringlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Mathias ankom Boston 10. mars 1905 sammen med en Even Rotaas, født ca 1871. Even Rotaas kan senere gjenfinnes i Eddy County, Nord-Dakota.I 1910 bor Mathew Rotoss i Towner, North Dakota, Ser ut som at han bor alene. Det ser også ut som at Mathias var hjemme i Norge i 1926. Han er listet i 'Canadian Passenger Lists, 1865-1935', Port of arrival: St John, New Brunswick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Bårdslien

Mathias Rotaas bor i Battle River, Alberta,Canada i folketellinga i 1916. Han er ugift.Var som Jan Petter Wiborg skriver, hjemme i Norge i 1925/1926. I skipslista på turen tilbake til Canada, har han oppgitt at han har bodd i Canada siden 1906. Hans adresse i 1926 er Highenden,Alberta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Her har dattera til Mathias skrevet ett innlegg i boka 'Lantern Years : Buffalo Park to Neutral Hills' fra 1967, historier som er samlet inn om de som først bosatte seg i dette området av Atlanta, CA.

bilete9745.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Mathew Rotaas giftet seg med Rena Hart 29 nov 1916.Barn: Evelyn Rotaas f 22 sep 1917, Margaret Rotaas f 06 okt 1921, Marie Rotaas f 03 okt 1924, Irene Rotaas f 15 jan 1930, Elmer Rotaas f 28 apr 1933 d 21 jul 1951. Drept i bilulykke 18 år gml.Eieren av denne hjemmesiden bør kontaktes for mere info: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleiv Ringlund

Hei! Takker så meget for svarene som har kommet mens jeg har vært på hytta noen dager.Han som jeg spurte for ble veldig glad for opplysningene.Så lurer jeg på hva eller hvor det er beste stedene å søke på når det gjelder Amerika og Canada? mvh Oddleiv Ringlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.