Gå til innhold
Arkivverket

[#79590] Hvordan finne etterkommere etter Kristian Hansen (fra Bærum) som dro til Canada


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Kristian Hansen ble født i Bærum 16. juni 1890 som sønn av Hans Martinsen Økern og Jørgine Jakobsdatter Langebro. I mai 1909 emigrerte han til Canada. Dro fra Oslo som ugift arbeider med skipet Montebello. Senere har jeg funnet ut (via Ancestry.com) at han giftet seg 25. september 1915 med Maria Gustafsson i Sturgeon Falls i Nipissing, Ontario. De fikk to barn, Oscar i 1916 (han igjen hadde fem barn) og Evelyn i 1918. Så vet jeg ikke hva som skjedde med Maria, men han giftet seg senere med en dame jeg tror het Annie og de fikk tre barn: Yvonne (født i 1927, gift Burnside og fikk en sønn), Muriel (1930, gift Stanbury og fikk seks barn) og Claire (1932, gift Jones og fikk fire barn). Dette med barna er noe jeg har fått muntlig overlevert av slektninger her i Norge. Og et kort som ble sendt julen 1949 tilsier at de bodde i Kapuskasing, Ontario. Det jeg lurer på nå, er hvordan jeg kan finne ut noe mer om etterkommere i Canada. Hansen/Hanson er ikke et enkelt navn å lete etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det finst to Hansen personer på tlf. i Kapuskasing. (Det er vel ikke flere enn at det er verdt å prøve ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Canadisk telefonkatalog: www.whitepages.caDer er, som du ser, to som heiter Y. Burnside, ein i Toronto, ON og ein i Québec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Tusen takk for tips! Det funket helt strålende. Jeg søkte på et aktuelt etternavn og antatt område, og da fikk jeg opp noen forekomster. La merke til at det var en oppkobling mot Facebook der også (listet de som var brukere på Facebook), så jeg sendt en melding til en av dem, og vips! Så hadde jeg funnet slekta!! Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.