Gå til innhold
Arkivverket

[#79592] Hvem er Christensdatter født 15.09 1837?


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

Hei Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en person som heter Christensdatter født 15.09 1837 på Hedemarken. Jeg tror fornavnet er Eva men det er jeg usikker på. Hva er hennes fornavn? Var hun gift? Hadde hun barn? På forhånd takk Mvh Aslak Smedal

bilete9747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Jeg tror hun het Olia, og at hun er f i Løitens prestgjeld,garden får jeg ikke helt tak på. Fant henne forøvrig ikke døpt der desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Men ikke umulig at det står Schillingstad. Brukeren der er i 1865 en Christen Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Olea er av stor en slekt og har mange etterkommere. Hun er født på Skillingstad og døde på Vestbryn i Romedal i 1930, altså høg alder på tross av at hun hadde 11 barn (under forutsetning av at jeg har gjort dette rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Olea er av stor en slekt og har mange etterkommere. Hun er født på Skillingstad og døde på Vestbryn i Romedal i 1930, altså høg alder på tross av at hun hadde 11 barn (under forutsetning av at jeg har gjort dette rett). Ytterligere info kan gis over telefonen på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Slekta hennes hadde bodd på Skillingstad siden omkring 1650. Fødselsdatoen har en annen skrift som vel kan bety at det er skrevet senere. Jeg har sett broderier med lignende motiver, men det her virker som det er malt. Vet du hvor det kommer fra Aslak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

HeiJeg vet ikke hvor broderiet kommer fra. Vi kjøpte det på auksjon i Värmland like ved Charlottenberg.Mvh Aslak smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.