Gå til innhold
Arkivverket

[#79603] Anene til Berith Pedersdatter (f.25.02.1735) fra Børselv, Finnmark


Gjest Stein Arne Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Arne Jensen

Jeg bruker www.geni.com til å legge inn grunn-informasjonen i familietreet mitt. Saken er at i løpet av kort tid har treet vokst over hodet på meg ved at det har blitt slått sammen med andres trær.Dermed har det kommet mange personer i treet som jeg ikke har lagt inn selv og derfor må etterprøve.Dette gjelder bl.a. min mormors farmor (tippoldemor) Berith Pedersdatter (også Britha Pedersdatter og Brita Persdatter i folketellinger) fra Børselv, Finnmark som var Gift med Hans Danielsen fra Lakselv, Finnmark.Jeg har funnet dåpen hennes og dermed fått bekreftet foreldrene (Peder Mortensen og Lena Johannesdatter) her: LenkeJeg klarer imidlertid ikke å grave meg videre bakover. Finner ingen informasjon om f.eks. besteforeldre.Er det noen som har tid/lyst til å gjøre et forsøk. Jeg føler meg fremdeles som nybegynner her i DA etter bare 3 måneders søk :-)Stein Arne Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Stein Arne.Jeg legger inn lenke til Brita og Hans: LenkeSkal se om jeg finner igjen dåpen hennes, hvis ikke du legger inn på nytt, da. (Den første forsvant..)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Du har helt rett (3) Anne Lise. Dåpen er i 1835:Jeg hadde flere kirkeboksider oppe samtidig og valgte feil. Beklager. Bildelenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Har takket være Familysearch funnet vielsen til Lena Johannesdatter og Peder Mortensen. Bildelenke: LenkeDessverre ingen info om foreldre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Anne Lise (8): Ja det er det helt sikker! Stemmer med det jeg har fått oppgitt som foreldre. Tenkte aldri å søke med 'Peer'. Flott! Da har jeg til og med circa fødselsår på foreldrene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Takk for tipset (11) :-)Har funnet dåpen til Lena i 13.12.1806, igjen ved hjelp av Familysearch: Bildelenke: LenkeIfølge familysearch heter foreldrene Johannes Pedersen og Kistine Johansdr men jeg klarer ikke å lese skriften og få det bekreftet selv. Kan du Anne Lise eller noen andre hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

... og det så selvfølgelig ikke jeg. Jeg var godt fornøyd med første Lena jeg fant :-/Hvordan tror du mulighetene er for å finne en generasjon til bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ikke bare du, men også den som la inn dette på FS. Jeg tror en må lokalisere familien og fadderne og se om de dukker opp i hverandres dåper, f. eks. Det kan jo ikke utelukkes at disse opplysningene er godt kontrollert..Her skriver jeg opp det som står i dåpen til Lena (den nederste):Lenas dåp er bekreftelse av hjemmedåp. født 13. desember 1806, som du sa. Foreldrene er Johannes Pedersen og Kistine Johansdatter. Faddere er Aslach Eriksen, Johan Johansen, Elena Johansd., Kirsten Samuelsd. og Marit Andersd.Jeg skal se på den øverste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Den 'øverste' Lena er født samme dag med foreldre Joen Andersen og Marit Samuelsdatter.Faddere er Morten Andersen, Anders Joensen, Elen Nilsd., Marit Andersd. og Marit Pedersd.Det kan jo hende de både er naboer og slektninger, så da vet jeg ikke riktig hva som skal avgjøre hvem av dem som er den riktige.. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Takk skal du ha for all hjelpen Anne-Lise.Tror jeg må ta kvelden nå (har stått og malt hus i hele dag).Kommer til å kikke innom i morgen tidlig, spent på om du har funnet noe mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.