Gå til innhold
Arkivverket

[#79626] Freda Jensen/Sørensen, fødd Eskebjerg på Sjælland, Danmark 1881 - til Amerika?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg er på leiting etter detaljopplysningar kring opphavet til denne jenta frå Sjælland i Danmark:Freda Jensdotter Sørensen, fødd i Eskebjerg på Sjælland 23.4.1881, vert oppgjevi vera dotter av ein Jens Sørensen og kona Hannah. Ho utvandra til Amerika (1930: ''year unknown'') og gifte seg i Portland, OR i 1914 med William Carson med røter frå Hafslo i Sogn. Freda Carson døydde i Portland, OR 14.5.1969.Kan nokon med lokal kunnskap i Danmark hjelpa meg med:* Stadfesting av fullt namn, dato og stad for fødsli til Freda?* Fulle namn på foreldri hennar samt yrkestitel og opphav til båe?* Utvandringsåret til Freda?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Eskebjerg hører under Bregninge sogn i Skippinge herred - Holbæk amt.Her er indført en:Friderikke Sørensen, f. 25 april 1881.Forældre: hjulmand Jens Sørensen og Johanne Marie Madsen.AO: Holbæk, Skippinge, Bregninge 1881-1890, opslag 46.---Ifølge FT 1880 var Jens Sørensen født i Bregninge og det er nok ham her:Jens Sørensen f. 29 november 1837.Forældre: gårdmand Søren Rasmussen og Ane Pedersdr. af Kaltred.Bregninge 1836-1846, opslag 9.---Det er lidt vanskeligere med Johanne Marie Madsen.I Ft 1880 står, at hun er 36 år og født i Bregninge - der er hun ikke.I FT 1890 står der, at hun er fra Hjembæk. Her finder jeg ikke dåbsindførsler mellem 1839 og 1844.Ved FT 1850 boede en Johanne Marie 8 år i Hjembæk hos sin mor - fraskilt Ellen Margrethe Larsdatter. Hendes ældste datter Ane Elisabeth var født 1836 i Bregninge og faren var avlsbestyrer Mads Madsen. Yngste barn i denne FT var Carl Christian født 1844 i Hjembæk og her er faren Mads Madsen indført som husmand i Hjembæk.Vh, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.