Gå til innhold
Arkivverket

[#79628] 'Æindriði a Læykuin logmaðr j Berguin' - Men kor kom Endre Lekve(n) frå?


Gjest Terje Hatvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Hatvik

I Diplomatarium Norvegicum finn vi denne karen: 'Æindriði a Læykuin logmaðr j Berguin'. Altså Endre på Lekve(n) som er lagmann i Bergen (Bjørgvin). Sjå DN I nr.134; Bergen 20. juni 1312[url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=135&s=n&str=læykuin>LenkeMen kor kom no denne karen frå, kor budde han? I Hordaland fylke har me følgjande aktuelle Lekven-gardar:Lekve i Ulvik herad, Ulvik sokn:LenkeLekve(n) på Voss, Vinje sokn:LenkeLekven i Os, Os sokn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I flg Ugulen var han identisk med lagmann Eindride Simonsen fra Løkja/Leikvin i Eid, Nordfjord (i dag Løken). Han er beskrevet fra s 383 hos Ugulen.Rygh: 19. Løken. Udt. lø:2Ka. -- Leghen NRJ. II 126. Løgenn NRJ. III 605. 1563. Løcken 1603. Løicken 1608. Løcken 1667. Løechen 1723.*Løykin; Sammensætning af leikr m., Leg, med vin; se om dette Navn Indl. S. 65 og Indviken GN. 32. Stedet maa have været en meget passende Forsamlingsplads; det ligger ved Stranden omtrent midt paa Nord- siden af Eidsfjorden, ved Udløbet af Hjelmelandsdalen i et velbeboet Strøg. Samme Navn er mulig ogsaa Hyllestad GN. 49; maaske der dog snarere det beslægtede Leikvangr. Jfr. GN. 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Det var bra, takk for lenka i innlegg (4), Arnfrid.Endre/Eindride Simonsson frå Løken i Eid er nok rette lagmannen, ja. Eg kjenner nemleg ikkje til at nokon av dei tre Lekven-gardane i Hordaland eg nemnde i innlegg (1) har fostra lagmenn i mellomalderen. Følgjeleg avskriv eg difor alle tre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.