Gå til innhold
Arkivverket

[#79629] Finnes det panteregistre for nye bydeler i Kra./Oslo fra rundt 1900 og fremover?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Så vidt jeg kan se finnes det pantebøker for Oslo fra nyere tid, men ikke registre. Er de ikke skannet, eller eksisterer de bare ikke?Jeg er ute etter opplysninger om Geitmyrsveien 3 og 5, som etter det jeg har kunnet søke meg frem til på nettet har hhv. gnr. 217 bnr. 159 og gnr. 217 bnr. 160.Jeg er interessert i opplysninger fra 1931 og tidligere, til omkr. 1923.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg tør ikke garantere at ingenting er tapt, men her er det nok snakk om noen hyllemeter med panteregistre i (kjempe)stort format, som i tillegg er svært slitte.Pga formatet har vi ikke hatt stor nok skanner. Det har vi for så vidt nå, men kapasiteten er bundet opp til annet materiale som vi har forpliktet oss til. Dessuten er det behov for til dels krevende/tidkrevende konserveringsarbeid for å sette disse panteregisterne i stand til å bli skannet. Så vi er dem bevisst, og det arbeides med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg har konsultert grunnboksbladene og funnet følgende referanser, som er felles for Geitmyrsveien 3 og 5:100-376, 100-398, 101-95100-376 skal leses som pantebok I 100 for Oslo by, vestre distrikt, s. 376.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.