Gå til innhold
Arkivverket

[#79648] Petter Frantsson frå Løken øvre, Høland, fødd 1849 -utvandra 1885 -gift i Noreg?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Frå Amerika får eg opplyst at Petter Frantsson, fødd på Løken øvre i Høland 22.8.1849, skal ha utvandra til Amerika i 1885. Foreldri hans var husmann Frants Pederson i Sandhaugen under Løken øvre, opphavleg frå Fetta, og kona Rebecca Christensdotter frå Kongtorp.Petter gifte seg i Stoughton, WI 23.7.1899 med Synneva Nilsdotter Reppen frå Sogndal, fødd i Hafslo 14.2.1848. Ho utvandra i 1896.Det vert i Amerika sagt at Petter hadde vore gift ein gong før, truleg medan han budde i Høland, og no undrer eg på:Finst det ei bygdebok for Høland som kan bidra nmed opplysningar om eit tidlegare ekteskap for Petter? Eller kanskje ein eller annan med lokal kunnskap kan hjelpa?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

Petter Frantsen er ganske riktig født 22. august 1849, men på Sandhaugen under Øvre Tøyen (Løken er navnet på Prestegården i Høland). Foreldrene var Frants Pedersen, født 1816 på Bjørneby under Hjellebøl i Høland, død på Sandhaugen 1892, og Rebekka Kristensdatter, født på Øya (Mortøya) under Kolstad i Setskog i Høland, død på Sandhaugen 1893.Det er under utgivelse og utarbeidelse en bygdebok for Høland: 'Gårds- og slektshistorie for Høland og Setskog', hvorav hittil er utkommet fem bind. I bind 1 (s. 65) er såvidt omtalt foreldrene til Rebekka (Kristen Andersen og Marte Torsdatter); de flyttet mellom 1833 og 1837 til Kongtorp i Høland. Og foreldrene til Frants Pedersen (Peder Fredriksen og Kari Kristoffersdatter) vil finnes omtalt under Bjørneby under Hjellebøl i det kommende bind 6.Petter Frantsen er under dato 13. november 1871 anført i kirkeboka for Høland som utflyttet fra Sandhaugen til Kristiania; han var da ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Ann-Mary og Odd for avklarande innlegg.Då ser det ut til at Petter sitt første ekteskap truleg vart inngått i Christiania, men kvifor han då er skriven som busett i Høland ved utvandringi i 1885, er ei gåte... Eg veit at han med første kona si fekk minst ei dotter Rebecca som var fødd i Wisconsin i mars i 1893, men sjølve fødsli har eg ikkje funne...Kanskje noko vil dukka opp i Christiania?Til Odd: Har boknemndi i Høland interesse av å følgja opp Petter (og forsovidt ogso andre emigrantar) i Amerika, so kan eg kanskje bidra med noko?Med venleg helsing,Lars E. Øyane - lars.e.oyane@sdsl.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.