Gå til innhold
Arkivverket

[#79649] Petrine Emilie Hammond


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen tyde stedsnavnet det står bak Petrines fødsel?LenkeHun står som konfirmert nr. 67.Dersom noen kan hjelpe meg blir jeg glad :) Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Jeg fant akkurat nå Petrine født på Rikshospitalet.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer nå veldig på hvordan jeg skal klare å finne foreldrene til Petrine Emilie?Jeg har forøkt på folketellinger uten å lykkes.Dersom noen vil hjelpe meg så blir jeg glad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer nå veldig på hvordan jeg skal klare å finne foreldrene til Petrine Emilie?Jeg har forøkt på folketellinger uten å lykkes.Dersom noen vil hjelpe meg så blir jeg glad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hvis du ikke har flere opplysninger om disse personene, kan vi kanskje begynne med denne Carl Thomas Hammond som er 23 år i 1865 LenkeDette var den første tenkelige jeg fant i farten, bor i Christiania, men født i Fredrikshald. I kirkeboken ved innførselen til datterens konfirmasjon står det Riga i parentes uten at jeg helt skjønner hva det betyr. Kanskje oppholdt han seg der på denne tiden. Det er mulig at Carl T. Hammond i lenken er en annen person også. Men en plass skal man begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk.Dette er spennende. Nå skal jeg se i kirkebøkene for Fredrikshald for å se om jeg kan finne navn på faren hans, samt faddere, for å se om noen navn går igjen i slekten.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Har du sett etter en mulig ekteskapsinngåelse i kirkeboken for Sagene?Den Carl T. Hammond i lenken er også ansatt på kontor så det er en liten mulighet for at det er samme mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Men nå våger jeg ikke bevege meg lenger ut - for tenk om dette ikke er den mannen vi søker.Har du ingen flere holdepunkter som kan lette flere søk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dessverre så har jeg ikke flere holdepunkter.Jeg vet kun at Petrine Emilie skulle ha en far ved navn Carl Hammond.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk Berit for opplysninger om Petrine. Jeg tror nok at min Petrine er den som hadde mor Anne Kathrine og søster Julie. Disse to var faddere da Petrine Emilie ble døpt.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du kan finne dødsfallet til moren til Carl, Emma Sophie Hammond f.1809, kanskje du kan finne ut noe mere om Carl? Det finnes dødsfallprotokoller for Oslo under skanna skiftematerial.I 1875 bodde Emma i Josefinegt. 25 som hørte under Uranienbor-Frogner menighet. I 1900 er hun borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Finnes det noen som kan komme med tips om hvilken kirkebok jeg skal starte i for å lete etter Emma ? Kirkebøkene for Uranienborg og Frogner starter jo ikke opp før etter 1880.Jeg fant mannen Thomas Hammond død på Rennesøy i Rogaland i 1861. Forøvrig står det kun nevnt fire barn på dem. Selv så har jeg fem barn notert ned. Carl Thomas er utelatt alle steder. Lurer nå på hva som har gjort at han ikke blir tatt med noen steder.Mvh. Inger-Marie (som nå snart har trill-runde øyne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er ikke så enkelt å si. Sjekk Gamle Aker eller Trefoldighetsmenigheten. LenkeFår håpe hun levde fram til 1881 eller når bøkene startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Dette er nok Emma som enke i 1885 tellingen. Hun var jo født i Danmark i 1809.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.