Gå til innhold
Arkivverket

[#79651] Dødsfall i USA


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

For flere år siden, sist i 2005, gikk jeg inn på en database jeg fant på nettet som viste en alfabetisk oversikt over dødsfall bl.a. i USA. Der fant jeg dødsdata for en rekke av mine amerikanske slektninger både bakover i tid og helt opp til 2005. Nå kan jeg ikke finne denne basen og lurer på om noen vet hvor den har tatt veien?? Saken er at jeg leter etter årstallet for når nedennevnte dame døde: Sigrid Helene (Helen) Halvorsen, f. Lofoten 1886, død USA etter 1945. Hun var gift med William Collins, men ble skilt fra ham. I 1930 bor hun som fraskilt i Chicago. I et foto sendt familien i Norge etter krigen synes hun å være flyttet til Whitewater i Wisconsin (nordvest for Chicago. Kan noen gi meg kloke råd om hvor jeg bør søke for å finne ut når denne damen døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Her er hun med sønn William i 1930, i Chicago som du sier.1930 United States Federal CensusName: Hulen S Collins Home in 1930: Chicago, Cook, IllinoisAge: 43 Estimated birth year: abt 1887 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Race: WhiteOccupation: Book-keeperRent/home value: RentedAge at first marriage: Not statedParents' birthplace: NorwayHousehold Members: Name AgeHulen S Collins 43William Collins 23Harold W Arp 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.