Gå til innhold
Arkivverket

[#79652] Etterlyser Hans Nilsen Kjerner (Kjærner) og Ebba Laurette Iversdatter


Gjest Kim S Stromberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kim S Stromberg

Hei, Står fast på denne problematikken. Hans og Laurette var min farmosr foreldre. Jeg har de fram se lenke Lenke Foreldrene hennes forsvinnerog Elida Marie Kjærner, er og finne i Horten som tjenestepige i en alder av 15 år. Hvor er foreldrene? Ulykke? Trenger tips for å finne riktige arkiv.. Har spurt familiemedlemmer, men får følelsen av hysj hysj (som om det spiller en rolle.) Noen som kan hjelpe? Kim

bilete9770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Kan det være at de er skilt ? Finner en Laurette Iversen f. 1858,som ugift tjenestepike i Oslo 1900 Lenke Nå har du ikke opplyst om nårtid Hans og Laurette skulle være født,eller om de i det hele tatt var gift da de fikk Ellida Marie ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim S Stromberg

Hei, De var gift. I folketellingen fra 1885, oppgies de som gift, også når Elida Marie Kjerner ble født, fremgår det at barnet er ekte. I folketellingen av 1885, bor de i Stockholms gt 18. Med 3 Barn Helga f. 1880 Elida f. 1885 Samuel F 1883Samuel finner jeg i folketellinga for 1900 som Jungmand på en båt. Helga har jeg ikke funnet Elida Kjærner finner jeg i Horten i folketellinga for 1900. Men tusen takk for innspill. Står fast. Jeg lurer på om det kunne vært en tragisk hendelse som har gjort at Elida ble ¨bortsatt¨. Horten en er dog en god distanse fra Oslo i 1899-1900 Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim S Stromberg

Hei,Hvis en ¨ulykke¨, noe som skulle tilsi at forsørger vesenet ble koblet inn, vil da være ett arkiv man kunne oppsøke?Hilsen Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Altså, 1/10 1899 bodde Ellida og foreldrene på Risverket ved Blindern/Gaustad i V.Aker og 2/12 1900 bodde hun i Horten.Jeg har sjekket døde i V.Aker i denne perioden, og ikke funnet foreldrene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim S Stromberg

Hei, Jeg sjekker skiftebøker digitalt, uten å lykkes heller. Det virker som både Hans og Ebba forsvant i den løse luften fra mitt ståsted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim S Stromberg

Har funnet løsningen. Se bilde. Kanskje noen kan hjelpe meg hva dødsårsaken/hvor han døde.MVH Kim

bilete9784.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.