Gå til innhold
Arkivverket

[#79659] Tydehjelp, utflytting fra Ullensaker 1900


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Gunda Kristiansdtr. f. 03-03-1874 flytter ut i Juni 1900, (nr. 6, utflyttede) men hvor? Jeg er tilbøyelig til å lese det som Amerika, men er ikke helt sikker på om det er det det står? LenkeNoen med et godt øye her i dag?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk Rolf, A'en var forsåvidt grei, det var vel mest endingen i ordet som gjorde meg mer usikker etterhvert. Desuten har jeg ikke klart å finne henne blant emigranter, ei heller i FT 1900 her hjemme. Et søk på Ellis Island ga heller ikke noe treff på damen, ikke US-census 1910 heller. Men der er jeg ikke særlig bevandret, så om noen kunna klare å finne henne 'ower there' hadde det vært fint.Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Ja, a'en er det ikke tvil om, det var k'n som for meg mer liknet en l etterhvert, men da er vi enig om hvor damen reiste. Jeg tror jeg lager et nytt tema på å finne henne der over (med hensyn til søbarhet her senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.