Gå til innhold
Arkivverket

[#79662] Emigranter fra gml Nordvik kommune.(Henry og Joar J.Solfjell.)


Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik

Jeg trenger virkelig hjelp til å finne noen slektninger som emigrerte til Canada og/eller USA.Min mors gml.onkel Henry Johnsen Solfjell(evt.Solfjeld) ble født 22 feb. 1894 på Dønna i Nordvik Kommune. I november(22nov) 1928 emigrerte han til Canada? over Trondheim. Han ble visstnok gift med en Verna(bosted Toronto?), men de fikk ikke barn. Henry`s bror Joar Johnsen Solfjell(evt. Solfjeld) ble født 2 Sept. 1899, og også han emigrerte,-til USA. Han ble gift m ukjent og fikk 2 sønner; WALTHER:(Westborough. Mass. USA) Gift m 'Peachie' og fikk sønnene Warren, David, Michael og Kristian. WARREN:(N.Y. USA) Gift m Eline og fikk datteren Jill Erin. Kan noen hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik

Tusen takk for innsatsen,og beklager sen respons,men jeg har visst rotet meg bort. Men nå har jeg funnet tilbake..! Hvordan finner jeg dem utenom reise-registreringen? Hvordan finner jeg resten av livet deres? Kan noen hjelpe meg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Joar Solfjeld Arrival Date: 23 Mar 1924 Birth Year: abt 1900 Birth Location: Nrw Birth Location Other: here Age: 24 Gender: Male Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Port of Departure: Kristiania, Norway Port of Arrival: New York, New York Ship Name: BergensfjordSiste bopel var New York, USA. Far er Johan J. Solfjeld, Norvik, Helgeland. Joar skal til New York, NY. Har bodd i New York 1919- okt 1923. Han er sjømann, og singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Joae Solfjeld Arrival Date: 21 Feb 1919 Birth Year: 1899 Age: 19 Gender: Male Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Port of Departure: Kristiania, Norway Port of Arrival: New York, New York Ship Name: MexicanoFødt 2.9.1899. Sjømann, jobber ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Henry Solfjell Arrival Date: 5 Jun 1947 Age: 53 Birth Date: 22 Feb 1894 Birthplace: Naro Nrw Birth Country: Nrw Gender: Male Race/Nationality: ScandinavianPort of Arrival: Buffalo Departure Contact: Wife Mrs. V Halfiell Record has photo?: NoKona heter V. Solfjell, og de bor i Toronto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Henry Solfjell Arrival Date: 29 Jul 1947 Birth Year: abt 1894 Birth Location: Norway Birth Location Other: heröy Age: 53 Gender: Male Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Port of Departure: Gothenburg, Sweden Port of Arrival: New York, New York Ship Name: GripsholmVært heime på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. Naturalization Record Indexes, 1791-1992 (Indexed in World Archives Project)Name: Henry Johnson Solfjell Court District: New York Date of Action: 9 Apr 1924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

whitepages.comWarren J Solfield23 Mountain View DrWestborough, MA 01581-3824phone (508) 366-9855Age: 40-44 Household: Walter J Solfiell, Margaret L Solfiell, David L Solfiell, Elena O Solfiell,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. Naturalization Record Indexes, 1791-1992 (Indexed in World Archives Project)Name: Joar Solfjell [George Solfiell] Court District: New York Date of Action: 14 Feb 1930Ser ut som Joar to navnet George.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

California Passenger and Crew Lists, 1893-1957Name: George Solfiell Arrival Date: 4 Jan 1931 Age: 31 Birth Date: Abt1900 Gender: Male Ethnicity: Nor Scand Ship Name: Alaska Standard Port of Arrival: San Francisco, California Port of Departure: Guaymas; Mexico Archive information (series:roll number): IMUSACA1907:130126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Father: George SolfiellBirth/Chris: ... 1899 at ...Death/Burial: ... 1949 at ...Mother: Gladys Loretta CookBirth/Chris: ... 1924 at ...Death/Burial: ... 2004 at ...Married: ... 1944 at ...Children:1. Solfiell, LIVING -2. Solfiell, LIVING -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1. George SOLFIELL was born 2 Sep 1899 in Norway, and died 26 Apr 1949 in Montvale, NJ. He married Gladys Loretta COOK 14 Mar 1944 in Buffalo, NY, daughter of Walter COOK and Emma Josephine BAILEY. She was born 18 Sep 1924 in Montvale, Bergen Co., NJ. Children of George SOLFIELL and Gladys Loretta COOK are: 2 i. Living SOLFIELL. 3 ii. Living SOLFIELL. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide
LenkeChristensen Family Tree2007-06-08 20:00:04 -0400 HomeWarren Jay Solfiell Born: 23 NOV 1946 (?) Died: Father: Mother:Spouse: Eline Marianne Christensen (Married 21 JUN 1975) Jill Ernestene SolfiellErin Carolyn SolfiellKara Leigh SolfiellEventsImages
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik

Tusen tusen takk Hanne Line..! Har nå fått kontakt med min Amerikanske slekt på facebook. Jeg er så takknemlig for all hjelp jeg har fått både fra deg og Grathe Flood. Er helt uvirkelig at jeg har 'snakket' m Walt(Walther Solfjell)Solfiell. Tusen takk!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Kristin A. Bjørnvik

Hvorfor blir innlegget bare rot? Ser ut som at når det skrives j e g så står d heller nettsamfunnet...? Håper de som innlegget var beregnet på, forstod hva som mentes..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.