Gå til innhold
Arkivverket

[#79665] Sara Amundsdtr. Heggen på Modum, død?


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Klarer ikke å finne dødsfallet hennes, og nå har jeg leitet til jeg nærmest er blitt blingsete ;-)Hun var f. den 28.04. 1793 på Rustan i Modum, var gift med Ellev Olsen fra Kopstadeie på Modum.Han var f. i 1786 og døde den 8.09. 1821 på Tingestadeie.Hun stammer for øvrig fra Lofthuus-slekten på Modum.Svar mottas med takk!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

hei, er det henne som er på Skuterudflaten i 1865? Enke, 71 år. Finner henne ikke i 1875-tellingen. Har du sett under 'Dødsfall i Modum'?mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Jeg har sett under dødfall på Modum men ikke funnet henne dessverre :-( Men hun kan jo ha flyttet til en av barna da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

hei, hun døde/ble begravd 25. juli 1868. Fant henne under 'Dødsfall i Modum m/etterlatte' (kjempeflotte sider!). 1. sønn Ole Ellefsen Aslagsbyeie, 52 1/2 år. 2. datter Randi, enke.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Tusen takk skal du ha Astrid! Det var henne ja, og navnene til barna stemmer også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

Bare hyggelig! MEN jeg har blitt litt nysgjerring: var mannen hennes, Ellev Olsen, sønn av Ole Ellevsen og Ragne Pedersdatter? Døpt 15. oktober 1786 (eller fadderne fra Strandfjord-eie, Modum).Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Det jeg har på ham er bare f. år. Og det er 1786 og ikke dåpsdato. Men jeg vet ikke om jeg har funnet d ut selv eller om jeg har fått d fra en annen..... Men han døde 8 sept. 1821 på Tingelstadeie, og ble begr. 12 sept.Men sønnen Ole har jeg bare klart å finne f. dato og dåpsdato på og ikke dødsdato.Men han må ha overlevd kona Aslaug Olsdtr. som død i 1880, for d sto ikke enke på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.