Gå til innhold
Arkivverket

[#79671] Tydehjelp Ringsaker


Gjest Irene Josten
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

På Eli Børresdtr står det Øvre Aasen eie pige inderst. På Knud står det Vindjue eie på V (Veldre) uk(ungkarl) det siste bokstavene står nok for tjenestedreng.Selv om det ser noe knotete ut i kirkeboka ?Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Kona til Gudbrand var Agnete Hansdatter fra plassen Byflaten f 20 okt 1857. Også Adnete hadde et barn utenfor ekteskap da hun giftet seg. Agnete sjøl var født et par år før foreldrene giftet seg.?å denne tida var 7-8% av alle barn i Ringsaker født uten at foreldrene var gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Josten

Beklager feil lenke, litt for mange vinduer oppe på en gang skjønner jeg. Men du har rett Hans, det var din lenke jeg forsøkte å få lagt ut. Vil dette si at jeg har funnet riktig Gudbrand likevel? Takknemlig hvis du hjelper meg inn på riktig spor her. mvh IreneSkal forresten sjekke lenkene mine bedre heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Denne Gudbrand var en luring. Gift 2 ganger, 3 barn i første ekteskap, Eline, Emil, Karen. 4 barn i andre ekteskap. Ida, Berthe, Helga og Hilda pluss 4 uekte barn.Det er mer å hente her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Josten

Har noe å bryne meg på her skjønner jeg:-) Har foreløpig 2 barn, men nå blir det mye letter å lete videre. Stor takk til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.