Gå til innhold
Arkivverket

[#79682] Nils Arthur Aarreberg - fødd i Gjesdal 1904 - til Amerika 1925 - opphavet hans?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Frå Amerika får eg opplyst at:Nils Arthur B. Aarreberg, fødd i Gjesdal, Rogaland 28.2.1904, skal ha utvandra til Amerika frå Stavanger i 1925 og døydde i Tacoma, WA 1.3.1961.Eg finn ikkje fødsli til Nils Arthur i Gjesdal (Lye), men kanskje er det ein eller annan med lokal kunnskap som har tips om opphavet hans?Eg ønskjer å få greie på:* Fullt namn på Nils Arthur?* Dato og stad for fødsli hans?* Sjekka utvandringsåret?* Fulle namn på foreldri hans med yrkestitel og opphav for båe?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Studentene fra 1923:Nils Arthur Bredal Aarreberg, maskinmester, Tacoma, Wash., f.28-2-1904 i Stavanger, sønn av lokomotivfører Ole Joachim Aarreberg (10-1-1884-) og Laura Bredal (5-3-1883-). Gift 16-8-1941 i Tacoma med skolelærerinne Margaret Ann Quam, f.28-2-1904 s.st., dtr. av H.O.Quam, (2.12.1865-9.4.1936) og Bertha A.Svenson (29.9.1885-).Ansatt ved The Northern Pacific Railway Company siden 1931. Gikk frivillig inn i den amerikanske marine i sept. 1942 og var med på invasjonen av Guam og Okinawa. Ble avmønstret okt. 1945, etter 37 måneders uavbrutt krigstjeneste.Asiatic-Pacific Campaign Ribbon with Battle Star, American Defence Ribbon, Good Conduvt Medal, Victory Medal. - Spesialinteresser: Medlem Nordmennenes Sangforening Tacoma siden 1926. Amatørfotografi. Tilhører Tacoma Amateur Movie Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norges lokomotivpersonale 1955:Ola J. Aarreberg, pensj.lokfører. Født 10-1-1882 i Stavanger (ikke 1884 som det sto i studentbiografien). Gift med Laura, f. Bredal 5-3-1880 i Stavanger (stemmer heller ikke med biografien). Tre barn: Bertha, Nils Arthur og John-Charles.Ant. som pusser 8-5-1901, ans. lokfører 1-7-1916. Pensjonert 1-6-1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Bjørg og Carsten for kjempeflotte opplysningar! Eg har fått svar på alle spørsmåli mine, og problemet er soleis løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.