Gå til innhold
Arkivverket

[#79692] Ragnhild Mikkelsdtr. Totland


Gjest Ove-Kjell Sakseid
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove-Kjell Sakseid

Ragnhild vart åleine etter ein svær brann. Ho fekk hjelp til å driva sin del av Totland på Moster av Rasmus Sakseid. Dei gifte seg i 1801. Eg kan ikkje finna kva tid ho vart konfirmert. Heller ikkje greier eg å tyda det som står i kyrkjeboka for Finnås side 133 der forlovarane Peter Totland og Baar Totland forklarar seg for presten. Kan nokon hjelpa meg med dette? Ove-Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Konfirmasjonen i juli 1799 - ca midt på høyre sideKildeinformasjon: Hordaland fylke, Finnås, Ministerialbok nr. A 3 (1765-1803), Kronologisk liste 1799, side 127. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8819&idx_id=8819&uid=ny&idx_side=-128>Lenke Permanent bildelenke: LenkeLegger til lenke til forlovelsen også Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Finnås, Ministerialbok nr. A 3 (1765-1803), Kronologisk liste 1801, side 133. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det som står i bygdeboka er at forloverne Peter Sæbjørnson og Bård Mikkelson bevitner at Ragnhild frivillig havde valgt Gunder til egtemand. Denne Bård er forøvrig min tipptippoldefar. (Ragnhild var bare 17 år da hun giftet seg) Kilde Bømlo IV, side 246, nr. 15 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove-Kjell Sakseid

Takk til Lars og Johan Arthur. Då vart altså Ragnhild konfirmert same året som heimen brann og alle hennar nære slektningar omkom. Ho var berre nett fylt 15 år då. Eg stolar lite på bygdeboka, for Steinsbø framstiller brannen annleis enn det Andreas Totland gjer i Moster Sogelag sitt lokalhistoriske hefte. Han brukar Sunnhordland Tingbok som kjelde. Andreas Totland har og tyda ein del av det som står i kyrkjeboka om vitnemålet til Peter og Bård, men eg ville så gjerne ha hjelp til heile teksten. Gunnar er ein av mine aner, og i og med at han og Ragnhild var søskenborn, er ho og i mi slekt. Det er difor eg er så interessert i å få med mest mogeleg om henne. Ove-Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Her er slik jeg leser kirkebokinnførselen:'d. 13.d. Martii mødte paa Præstegaarden Peter Sæbiørnsen Todtland og Baar Michelsen Todtland, som declarerede at de var Forlovere for Ungkarl Gunder Rasmusen Saxeid og Pige Ragnilde Mikelsdatter Todtland, som vil indgaa i Ægteskab med hinanden, at intet er samme hinderligt, ligesom og især, at bemeldte pige Ragnilde Mikelsdatter Todtland ved Raadførsel med sine fødde Værger Jesper Hille og Jørgen Spidsøen haver frivillig valgt bemldte Ungkarl Gunder Rasmusen Saxeid til sin tilkommende Ægtemage'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove-Kjell Sakseid

Takkar så mykje for svara. Eg har enno ein gong fått god hjelp frå medlemmer i Digitalarkivet. Ove-Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

Litt tilleggsinformasjon: Raghilds far og stemor, Mikkel Gjertsson Totland og Rakel Jensdtr. døde begge før brannulykken, ifølge Sunnhordland Tingbok henholsvis 18. og 22. mars 1799. Opplysningen i bygdeboka om at Rakel omkom i brannen kan altså ikke stemme. Begge foreldrene ble gravfestet samme dag som de fem personene som omkom i brannen, nemlig 26. mai (Dom. 1. p. Trinit.). Etter at navnene til de sju personene som ble gravfestet denne dagen er oppført, står det også at det var 'disse 5 sidste' som var omkommet 'i en ulykkelig VaadeIld, som opkom hos dem Natten til den 6te April d.a.'. Blant de omkomne var også Ragnhilds mormor, Martha Larsdtr. Hidle, 76 år gammel. Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Finnås, Ministerialbok nr. A 3 (1765-1803), Kronologisk liste 1799, side 127. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.