Gå til innhold
Arkivverket

[#79701] Johannes Hansen fra Eidsberg til Amerika 1886


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Er det noen som vet hvordan men finner ut når og hvor de emigrete til Amerika? Johannes Hansen f 16/10 1865 Rakkestad men bodde i Eidsberg da han emigrete til Amerika i 1886 står det utflyttingsprotokollen Eidsberg.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Tusen takk for hjelpen.Da har jeg sett hvordan man søker så da slipper jeg å spørre om hjelp hele tiden.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hilde Roos

Er det noen som kan gjøre et søk for å finne ut om Johannes Hansen f 16/10 1865 i Rakkestad kom fram til sitt reisemål og evt ble boende eller om han returnerte til Norge? Jeg henviser til lenken over.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kari Sandberg

Her er det nok ikke bare å gjøre et søk. Du må nok lete og lete, f.eks. i amerikanske folketellinger etc. og ta utgangspunkt i oppgitt reisemål. Hvis du vet hvor i Eidsberg han bodde, kunne jeg jo gjøre et oppslag i Eidsberg gårdshistorie for å se om han er omtalt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Det stemmer det som står i innlegget over i nr 6. Henviser også til lenken nr 2 hvor reisemålet var. Da jeg er ukjent med å søke etter emigrete som håpet jeg kanskje noen kunne hjelpe. I mitt innlegg nr 79531 spør jeg om noe kan gjøre et oppslag om Johannes sitt bosted i Trømborg/ Vesterby men fikk ikke noen respons på det så jeg lagde et nytt innlegg i håp om det skulle fange noens oppmerksomhet.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Sandberg

Som det er svart under tema 79531, er Trømborg foreløpig ikke kommet med i Eidsberg gårdshistorie. Når det gjelder Johannes Hansen i USA, ville jeg nok ha gått inn på DIS Norges Genealogiske Ressurser og jobbet meg fremover der. Reisemål var Faribault og det er såvidt jeg vet både en by i Rice county, Minnesota, og et county i Minnesota, så det er nok staten du bør lete i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest hilde roos

Hei Dag. Blir litt i tvil her. Du sier at Johannes er født 1/3 1865,men det står i protokollen at denne Johannes er født 16/10 1865.Kan jo hende jeg ser feil men hva heter foreldrene til din oldefar Johannes? Det kan jo oppklare om det er samme person som jeg leter etter eller at de kan ha samme navn.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide

Det er 2 Johannes Hansen til konfirmasjon (lenke i innlegg 6), en født 1.3.65 (nr 19) og en 16.10.65 (nr 21).Nr 21 har også merknad om attest til Amerika, 7.6.86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.