Gå til innhold
Arkivverket

[#79711] Marie IHLSENG (fra Hedmark?)


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Marie Sirine skal vaere f. ca. 18 april 1856, dtr. av Ole H. (f. 1828) og Gurina (f. 1829). De kom til Amerika ca. 1865 og bosted var Otter Tail Twp. Minnesota. Marie Ihlseng ble gift i 1876 med Johan (John) Tollefsen Hoff fra Løiten Hedmark.Jeg kan ikke finne Maries daap! Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Det kan vel se ut som om faren, - Ole Hansen Ihlseng (f.03.04.1828) , i 1846 dro til Kristiania for å gå i malerlære. Lenke .IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Carstens innlegg 5 er et godt forslag.En FS-kilde (IGI) oppgir at ei Marie Ihlseng er født 18.april 1857 i Hamar med Ole og Gurine som foreldre. (Kanskje en muntlig overlevering). 18. og 16. april er såpass nært hverandre at det blir nødvendig å se mer på dette, - selv om det er 2 år bom m.t.p. IGI-kilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Nei, jeg tror ikke det var noe bra forslag. Her er familien i 1865 og Ole er f. i Bærum og har nok ingen tilknytning til Ihlseng.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser Ole Hansen f. 3/4 1828 Vang kirkebok, sønn av gbr. Hans Olsen og Mari Pedersdtr. Ihlseng. Ole var gbr.sønn da han reiste til Christiania i 1848. Er det ei bygdebok for Ihlseng i Løiten HE? Kanskje dette kan si oss noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Vangsboka gir ingen hjelp. Under barna til Hans Olsen på Ilseng står: Ole f 3/4 1828, flyttet til Kristiania, senere i Amerika. Ole har ei søster Mari gm Afseth som flyttet til Kristiania 1866 og en bror Helmer som flyttet til Chicago i USA 1868.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Ole H. Ilseng var i Tordenskjold Township, Otter Tail County Minnesota in 1880. Ole H. Ilseng 52, Gurina 51 og dtr. Hansine 13 f. Minnesota! Men jeg finner dem ikke i 1875 eller 1870/1860. Han tok homestead i 1876. I 1885 Ole 57, Gurina 56 og Hansine 18 f. MN. 1900 Ole var enkem. 72 f. april 1828, emig. 1865!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.