Gå til innhold
Arkivverket

[#79712] Feil realregister Vardal i Oppland


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Velg eiendominngangen, fylke Oppland, kommune Vardal.Når man klikker på en lenke til en gard kommer man til førstesida i boka, uansett hvilken gard man velger.Dette har vært slik LENGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Det ser ut til å være et problem med foranstilte nuller for sidetall lavere enn 100, for eksempel 039 i stedet for 39.Ei lenke vil typisk slutte med ... idx_id=13764&idx_side=039, der det første tallet er panteregisterets unike kilde-id, mens det siste tallet er sidetallet. Når det står 039 i stedet for 39, forstår ikke systemet at det er ment 39, og dermed blir man videresendt til første bilde i kilden.Feilen er muligens unik for Vardal - ved et par stikkprøver fant jeg den ikke i andre kommuner. Her må vi antakelig inn og rette i databasene, og det rår jeg ikke over. Jeg kan derfor ikke annet å sende saken over til andre. Så får vi se når det blir anledning til å rette opp.I mellomtida kan jeg gi et tips om hjelp til selvhjelp. Tungvint, men likevel:Dersom du følger ei lenke som denne (Lenke), kan du gå opp i adressefeltet i nettleseren og fjerne den ledende 0'en i siste ledd. Da vil du komme riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Jeg har etterhvert lært meg å lese sidenr ut av lenka før jeg klikker, for så å skrive den inn når førstesida vises.Nå har vi levd med dette i over 2 år, uten å gidde å si ifra, så det haster ikke så voldsomt med å få rettet feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geir Thorud

Vestre Slidre, Østre Gausdal, Fåberg, Biri, Snertingdal, Østre Toten og Vestre Toten har alle problem med ledende nuller. Har ikke testet flere, men gjetter på at det kan gjelde store deler av Oppland - men noen herreder har ikke så lave sidetall at det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.