Gå til innhold
Arkivverket

[#79718] marie valde fra nordmøre romsdal ?


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Har en kandidat født på Valde i Skodje. Kristofa Marie f 22.06.1902Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Skodje i Skodje, Klokkerbok nr. 524C07 (1900-1931), Fødte og døpte 1902-1903, side 12. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3841&idx_id=3841&uid=ny&idx_side=-12>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Var veldig sparsomt med opplysninger syns jeg.Var den Marie du mener gift Valde,eller var det pikenavnet ? Og hvor i landet ? I 1900-tellinga er det over 80 personer med Valde som etternavn,spredt i 5 forskjellige fylker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Eg er heilt enig i at det er lite eg veit, men det eg da veit er at ho er fødd Marie Valde ogskulle vere fra Møre.Ho skulle være bortadoptert til en fam i Trondheim . Gift med Kåre Erdal før 1932vh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ang. Kristofa Marie i innlegg 2 . Det er kansje henne som ligger gravlagt i Skodje? Fødselsdato stemmer iallfall: Kristofa Marie Gudmundset,født 22.06 1902,død 23.12 1998 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

På Tilfredshet gravsted i Trondheim ligger Marie og Kaare Brynjulf Erdal. Hun har f.dato 05.08.1910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Da er vi i min manns slekt fra Fræna. I følge bygdeboka er Knut Idolf gift med en Anna og har en datter Marie. Der er fødselsår oppgitt til 1912, men det kan godt være rette folket allikevel. Har mye opplysninger om den slekta. Knut er sønn av Anders Torkildsen Valle og hans første kone Marit Iversdtr Visnes. Anders er sønn av Torkild Vebjørnsen født i Numedal. Torkild kom sammen med foreldra Vebjørn og Sigri (Siri) og søsken fra Numedal til til Tverli i Fræna tidlig på 1800-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Så langt eg kan sjå så er det Frænaslekt vi her skal borti. Var på slektstur på Vega forrige helg og Marie Valde var ei nøtt eg fekk med meg derifrå. Det var svigerdattra som ikkje visste og no har eg fått hjelp og alle blir glade. Takk for god hjelp alle saman Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.