Gå til innhold
Arkivverket

[#79735] Stavanger 1875: Amalie Katrine f. 1822 i Vang HE, g med Fredrik D Lund


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Sønnen til paret i Stavanger ,Ole Frederik ble døpt 26 jan 1845 i Vår Frelser,Domkirken ,Oslo: Mora står som Amalie Cathrine,født Halvorsen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk skal du ha Ann-Mary. Det høres lovende ut. Jeg ser Madam Halvorsen er fadder, videre en fullmektig H. Halvorsen som kan være Amalies halvbror Halvor Halvorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Har ikke funnet vielsen mellom Frederik Didriksen Lund og Amalie Cathrine Halvorsen.Enkemannen Ole Frederik Lund giftet seg 3 des 1892.Enkemand eft. Emma Emilie Edvardine f. Ruppert, Ole Frederik Lund, sømand, f. i Kristiania d. 20 jan. 1845 søn af exam. juris. Frederik Didriksen Lund og hustru Amalie Cathrine f. Halvorsen, Kristiania Norge Pigen, Marie Jacobsen, f. i Andkær, Gaurslund sogn d. 26. juli 1856. St. Kongensgade 104 st. Kbh. Datter af husmand Jacob Nielsen og hustru Maren Katrine Christensdatter, Andkær, Gaurslund. Jens Peter Laursen, marskandiser, Rosengaarden 7. Kbh. og Søren Hansen, forhen daitalhandler Ole Suhrsgade 14 Kbh. 3. dec 1892 C. J. M. Thaarup i kirken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk, igjen. Jeg finner sikkert vielsen selv en gang. Så får vi se om det kan stemme at denne Amalie Cathrine var halvsøster av min tippoldemor Elen Agneta Halvorsen. Det var 8 hel- og halvsøsken, men det er ikke så lett å finne ut hvor de ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.