Gå til innhold
Arkivverket

[#79751] Beckhaug fra Vatnfjord, Lofoten


Gjest Diana Beckhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Diana Beckhaug

Jeg forsøger at finde rundt i de norske kirkebøger og skal finde Beckhaug aner fra Vatnfjord, Lofoten. Kan nogen hjælpe mig? Jeg mener, Vatnfjord hører til Nordland Fylke, men hvilket sogn skal jeg søge under? Venlige hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diana Beckhaug

Hej igen, - og mange tak for ulejligheden! Men det går ikke rigtigt, - måske fordi jeg ikke forstår at bruge systemet korrekt... Jeg søger efter Trygve Johan Beckhaug (måske født med efternavnet Hansen) i Vatnfjord, Lofoten d. 30. august 1910, men jeg finder ikke ham eller hans forældre (mor, Gerhardine) nogen steder. Desværre er jeg kørt helt fast. Kan nogen mon løse gåden for mig? Venlige hilsner Diana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Han kan være litt vanskelig å finne, siden han ikke ble døpt før i 1911.Se nr. 3 her: LenkeFødt 30.08.1910, dpt. 18.06.1911, Trygve Johan. Foreldre: Hans Martinus Hansen (f. 1861) og Gerhardine Sivertsen (f. 1883), i Vatnfjord i Gimsøy i Vågan i Lofoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Ekteskap i Gimsøy i Vågan 01.08.1904, hans andre ekteskap, hennes første:Hans Martinus Hanssen Vatnfjord, f. 1861 i Gimsøy, og Gerhardine Nilsen Emilie(??) Sivertsen Gaardhaugen, f. 1883 i Gimsøy. Hans far var Hand Peder Olsen og hennes var Sivert Andreassen.Se nr. 6 her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Her har vi Sivert Andreassen med hustru og mange barn (bl.a. 'Geharde' = Gerhardine) ved folketellingen i 1900, på Brenna nordre i Gimsøy: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=f01864&gardpostnr=87&personpostnr=517#nedre>LenkeOg her har vi Hans M. Hanssen med første kone og mange barn på Bakhaug i Vatnfjord i Gimsøy ved Folketellingen i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diana Beckhaug

Hej Frank! 1000 tak!!! Intet mindre end fantastisk! Sikke mange oplysninger, som er helt nye for mig. Jeg har aldrig tidligere kendt eller hørt om Hans Martinus Hansen eller hans store familie. Endnu en gang TAK! Venlig hilsen og god sommerDiana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diana Beckhaug

Hej igen, Frank. Jeg ved ikke, om jeg kan nå dig på denne måde, men jeg prøver.Ellers kan en anden måske svare på mit spørgsmål. Det var ikke muligt for mig at få oplysninger ud af det link, som du har nævnt herover i indlæg nr. 6. Der stod hele tiden bare error på skærmen. Hvad gør jeg forkert? Venlige hilsner Diana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diana Beckhaug

Tak, Ole Johan, for venligheden :o), men det var nu lenken nedenunder med ægteskab mellem Hans Martinus Hanssen og Gehardine. Sommerhilsner Diana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.