Gå til innhold
Arkivverket

[#79787] Tingbøker for Nordfjord 1700-1730 eksisterer de?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Finnes det tingbøker for Nordfjord for 1700-1730? Og om så er, befinner de seg da i Statsarkivet i Bergen? Vil disse ble digitalisert i nær fremtid, eller er det mulig å lese i de på lesesalen? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her skjedde det noe merkelig. Jeg la inn spørsmålet i Arkivforumet, og der ligger det også.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er bevart tingbøker for Nordfjord 1703-1704 (nr. 16), 1707-1730 (nr. 18-24) og en kopitingbok 1705-1707 (nr. D 2).Vi har digitalfotografert mange av disse, og de ligger på vent for publisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar. Da ser det ut til at det fortsatt er håp i hengende snøre. Det dekker en periode mellom 1701 tellingen og starten på kirkebøkene i Eid i 1722 som kan gi en del svar. Jeg, og mange med meg venter i spenning. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.