Gå til innhold
Arkivverket

[#79788] Skittenelv


Gjest Diana Beckhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Diana Beckhaug

Jeg kæmper en brav kamp for at finde rundt i arkivet og udnytte dets muligheder. Dels er det vanskeligt for mig at læse nynorsk, og ofte står jeg fast, når jeg ikke ved, hvilke sogne og fylke, som hører sammen. Nu skal jeg finde frem til aner i Skittenelv, men det er ikke lykkedes for mig at finde ud af, i hvilket fylke jeg skal lede. Vil nogen hjælpe mig? Venligste hilsner Diana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Hei igjen, Diana.Et google-søk på 'Skittenelv' gir stort sett treff i og rundt Trosmø, spesielt Skittenelv i Tromsøysund.Det finnes en enkelt personalhistorie for gården Skittenelv her: LenkeDu finner fem husstander i Skitenselven i folktellingen for 1934 Tromsøysund (i Troms fylke).Under Troms fylke finner du også kirkebøker for Tromsøysund 1856-1937. Før 1856 var Tromsøysund under Tromsø prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diana Beckhaug

Hej igen, Frank, - og tak! Det er prisværdigt, at du vil bruge tid på andres slægtsforskning :o) Jeg har netop forsøgt at google mig frem til de forskellige fylker i Norge men synes alligevel ikke, jeg helt har haft heldet med mig. Godt, du er mere ferm til det end mig! Jeg søger fødselsdata for Lorents Indal Pettersen, født i Skittenelv 26. januar 1849. Tror du, det kan være ham med familie i folketællingen Skittenelv 25, som du henviste til? Bedste hilsner Diana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei Diana,hvis du stiller dine spørsmål om slektningene dine i Brukarforum, er det stor sjanse for at du vil få hjelp av andre slektsgranskere. Dette forumet er egentlig ment for spørsmål om selve tjenesten skannede kirkebøker. Lykke til med din slektsforskning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.