Gå til innhold
Arkivverket

[#79795] Står litt fast


Gjest Thomas Hilt
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Hilt

Bernt Ole Larsen f ca 1855 dampskibstjener, bruker noen ganger navnet Anton Larsen! Gift med Anna Georgine Henriksen f ca 1855 Tronheim. De får barna 1881 som er uekte mens det de får i 1882 er ekte, jeg finner ikke ekteskapsinngåelsen.Einar f 1881 'uekte' [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061122050155.jpg>LenkeValborg Solveig 1882 ekte født LenkeBergliot Ottile f 1884Brunhilde f 1885 LenkeHenrik Kristian 1887Helga Kristine 1888, her er faren skrevet inn som Bernt Ole deretter Anton. Lenke SideAnna Antonette 1889 LenkeHans første kone Anna Georgine/Jørgine Henriksen dør LenkeHan gifter seg på nytt, men dette giftemålet finner jeg heller ikke. Ny kone Anna Ovidia Hansen f ca 1876 el 1868 Salten/Norland, og sammen får de ny datter (min Oldemor) Valborg Solveig f 1897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det er et problem her: Du bruker Permanent bildelenke. Du bude brukt Permanent sideleneke fordi en da ser hvilket kirkesogn en er i. Du ppgir heller ikke hvor personene er i 1900 tellinga. Slike opplysninger kan gjøre det litt lettere å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hanna Gurine Meland fra 1865 tellinga i Trondhjem er blitt enke engang før 1875: Lenke Anna Jørgine bor ikke sammen med sin familie. Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Fra Familysearch: Henrik Ingebrigtsen Maelan og Hanna gurine Auran, vielse 26. december 1845, Bakklandet, Trondhjem.Fra kirkeboka: LenkeDet står at han er døpt i Bakklandet/Bakke, hun døpt i Vår Frue.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Takk for all hjelp! Det er i Bergen ja, beklager så mye! De bor i Bergen, men kan se ut som om dampskibet går nordover til Trondheim..her finner han første konen Anna Georgine, og neste hustru Anna Ovidia Hansen f 1876 eller 1868 eller noe er den personen jeg slekter til....og som jeg ikke finner.Tusen takk til Randi og Bjørg. Nå ser det ut til at jeg ihvertfall har funnet anene til Bernt Ole /Anton Larsen. Merkelig at man bruker to navn på den måten....Om noen vil hjelpe meg med Anna Ovidia Larsen født Hansen. Merkelig at jeg ikke finner ekteskapsinngåelsen deres, ergo vet jeg lite om fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Linken du postet som 'Anton Larsen i 1900 Bergen? ' er korrekte person Randi! Her står samme opplysningen som folketellingen 1900. Bernt Ole/Anton, (ny) hustru Anna f 1876 Salten/Norland, hans datter fra første ekteskap Anna f 1889, Valborg Solveig (Solvir) f 1896 (egentlig 1897) og en sønn Bjarne f 1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Bjørg! Kirkeboklinken med dåp og linken til 1865 tellingen er nok korrekt!! Her seg jeg han bruker Bernt Anton sammen også noe som er bra da jeg først lurte på om Anton Larsen og Bernt Ole Larsen var to forskjellige personer, nå ser jeg fra 1865 tellinlgen at han bruker Bernt og Anton sammen, det forklarer litt. Takk igjen. Merkelig er det at vi ikke finner giftemålene hans. Kan de ha foregått på båten (dampskibet) og at det derfor ikke er ført inn i kirkebøkene? Merkelig er det. Takk for hjelpen nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Vet du hvor dette er registrert for 1890 årene? Må ha skjedd mellom 1889 og 1897 nå Valborg SOLVEIG blir ektefødt. Må jeg inn på alle kirkene å se under dissenter eller det registrert på annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Jeg har prøvd å finne ut mer ved å finne dåpen til han Bjarne Larsen f 1899 som står i folketellingen 1900 og linken Randi postet over, men også han er sporløst borte hehehe... vanskelig del av slekten dette, alle andre slektgrenene har gått uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Jeg har også sett etter Bjarne, men ikke funnet ham. Har også sett etter familien i ft. 1885 for Bergen og 1891 for Bergen, men ikke funnet de. Salten kan være Saltdal, finner ingen Anna Ovedie, født 1878, men finner en Anna Ovidia f. 1868, se nr. 44: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Saltdal, Klokkerbok nr. 847C06 (1854-1870), Fødte og døpte 1868, side 66. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16625&idx_id=16625&uid=ny&idx_side=-67>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Hun er her i ft 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Du er en knupp! Tusen takk. Vielsen bekrefter også det vi har funnet ut tidligere idag, Bernt Ole sin far osv. Dette var kjekt! Skal se nærmere på Anna Ovidia linken, ser ut til å stemme den og. Dette var jammen flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hyggelig å kunne hjelpe.I hvilken kirke ble Valborg Solveig døpt, og vet du hvor hun ble konfirmert?Har du funnet noen av de andre barna til Bernt Ole/Anton konfirmert, i såfall hvor? Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Valborg Solveig f 1897, døpt 1898 Bergen fylke, Korskirken, Klokkerbok nr. B 10 (1896-1905), Fødte og døpte 1898, side 60. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050819020605.jpg>LenkeJeg finner intet på konfirmasjoner og da har jeg leitet på Bjarne f1899 og Valborg Solveig f1897 over hele Bergen, merkelig. Det ser ut som om han setter bort barna han har fått med Anna Jørgine Henriksen i pleie når han blir enkemann i 1889. 1891 tellingen har jeg funnet ihvertfall to barn. Jeg har ikke sjekket konfirmasjon på disse, men det gir vel lite i og med at det er annen mor. Eneste jeg ser er at Anna født 1889 jo bor med dem i 1900 tellingen, datteren han har fra før.Berglioth Ottilie f 1881: 51542 Langeveien 6 52 3 10 2 Berglioth Lars. K Pleiedatter 83 Bergen helt af Fattigpleierskeog Valborg Marie f 1882: 48145 Øvre Blegevei 15 48 43 4 2 Valborg Lars. K Pleiedatter 82 Bergen helt af Dampskibstjener Kolonialh.Neste jeg finner på Valborg Solveig (min oldemor) er at hun føder barn i 1919 og gifter seg i 1921. Olga Sisilie, Valborg SOLVEIG som mor: Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Ministerialbok nr. A 5 (1918-1926), Fødte og døpte 1919, side 33. LenkeBergen fylke, Nykirken, Klokkerbok nr. D 5 (1918-1926), Ekteviede 1921, side 65. NR 210 Valborg Solveig & Oscar Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hilt

Randi. Har sett om jeg fant konfirmasjon på Anna Antonette Larsen f 1889 av Bernt Ole (Anton) Larsen og Anna Jørgine Henriksen men fant ikke noe der heller i Bergen. Ser nesten ut som et mønster, det døper seg men hopper over konfirmasjonen hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.