Gå til innhold
Arkivverket

[#79799] Anne Berndette Margrete Pedersdtr. f. ca. 1829 Trondheim ?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Anne Margrete Pedersdtr. f. ca. 1829 ble gift II 1869 Masøy Finnmark med enkem. Tobias Jørgensen fra Brønnøy. Da hun døde i 1894 i Kjelvik Finnmark ble hun kalt Anne Berndette Margrete Pedersdtr. f. ca. 1828. Fra giftermålet var hun dtr. av Peder Pedersen.Er det noe enkelt vei å finne dåpen til Anne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dette var ikke enkelt Margaret. Om vi fant første ekteskapet til Anne Margrete var det kanskje nyttige opplysninger der.Jeg fant denne i Flakstad i 1854, navn, fødested og alder stemmer sånn noenlunde, hun er f i 1831 hvis 23 år er rett her. Nr 2.Kildeinformasjon: Nordland fylke, Flakstad, Ministerialbok nr. 885A03 (1838-1859), Ekteviede 1854, side 200. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2639&idx_id=2639&uid=ny&idx_side=-183>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er antagelig dåpen til Ane Margrethe i innleggene over.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A13 (1821-1831), Fødte og døpte 1831, side 164. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16331&idx_id=16331&uid=ny&idx_side=-169>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Men hvor er hun i 1865? Jeg finner dette paret som passer med navn og alder, men ikke fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei Kirsti! Du kan vel ha noe her! Jeg hadde funnet samme ektepar i 1865. Jeg forstaar ikke Berndette som annet navn ved død. Jeg hadde sett en andre Anne Margrete med faren PP fra Vaar Frue Trondheim, men tenkte det var altfor utrolig aa vite om hun var den riktige (1828 kanskje).Jeg tror du har det beste kandidat! Jeg kan bruke dette med ?? Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Sikkert! Om hun er den som ble gift med Tobias er usikkert. Jeg fant ingen skifte for Ole i Hammerfest. Du er meget flink og snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg finner død i Hammerfest landsogn, gift mann Ole Olsen Rosmallen 49 aar.Da finner jeg de eneste andre Ole Olsønner som var i Hammerfest lands. i 1865 i live i 1875. Ole Olsen f. Sverige g. med Elen Olsdtr. er i Kvalsund, og Ole Olsen f. Stadsbygd g. med Gunhild er i Vardo.Trolig Ole Olsen f. Unneland Haus HO er død 1867.Men vi har ikke bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.