Gå til innhold
Arkivverket

[#79800] Rasmus Eidså


Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Hei. Jeg søker informasjon om Rasmus Eidså og hans Hustru Judith. Judith er datter av Ingvald og Hansine Hansen i Tromsø. Hun er født en gang før 1927, og døpt i den katolske kirke. Rasmus vet vi ikke noe om. Men etter sigende bodde de på Eidså i Vannylven. Håper noen kan hjelpe med informsjon.mvhTerje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

14.febr. 1920 blir født ei jente (navnet står ikke), med foreldre Ingvald og Hansine. Anmerkning lengst til høyre står at de hører til den katolske menighet. Nr fire nedenfraKildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Fødselsregister nr. 132 (1921-1927), Fødte og døpte 1921, side 2. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=174&idx_id=174&uid=ny&idx_side=-6>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Tusen takk. Den har jeg nok ikke fått med meg, til tross for nitidig leting. Men jeg er usikker på om dette er Judith eller hennes søster Ingvaldine. Guttene i familien ble døpt i statskirken, men jentene i den katolske kirke.mvhTerje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Er du sikker på at han kalla seg for Eidså og ikkje Sandnes? Det var eit ektepar Rasmus og Judith Sandnes som budde i Vanylven. Han fødd 02.07.1912 og død 28.06.1997. Ho fødd 04.04.1916 og død 07.09.1992.Er ikkje heilt sikker på kvar Sandnes ligg i høve til Eidså 'sentrum', men meiner det er mellom Eidså og Koparnes. (Dei har i alle fall postadresse Eidså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Nei, jeg er ikke sikker på etternavnet. Dersom hun er født i Tromsø, er det jo veldig sannsynlig at det er riktig ektepar. Kan du legge ved en lenke? Tusen takk for informasjon.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Tusen takk for innspill. Jeg har tro på at Rasmus og Judith som Otto viser til, er de personer jeg søker. Spørsmålet er bare hvordan jeg skal få det verifisert.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Terje: Har ikkje lenke. Kjelde er min personlege tilgang til folkeregisteret. Søkte på Judith og Vanylven og kom fram til dette ekteparet. Men: Det står ikkje fødestad på Judith. Diverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.