Gå til innhold
Arkivverket

[#79811] Drammen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer på om noen kan fortelle meg om Drammen hører inn under Strømsø?Jeg leter etter Carl Thomas Hammond som skal ha giftet seg med Charlotte Margrethe født 1843 i Drammen.Dersom noen kan komme med tips til meg blir jeg glad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Drammen pr. 1843 omfattet Bragernes nord for Drammenselva og Strømsø og Tangen sør for Drammenselva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk.Det er denne Carl Thomas jeg leter etter som gift. Konen skal ha kommet fra drammen men jeg visste ikke hvor jeg skulle starte å lete.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk.Det er denne Carl Thomas jeg leter etter som gift. Konen skal ha kommet fra drammen men jeg visste ikke hvor jeg skulle starte å lete.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Pussig nok finner jeg en Charlotte Margrethe fra Lier gift med en Hammon i 1900-tellingen. Hans fornavn et et annet?LenkeVet du noe om når og hvor paret du søker giftet seg?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner jeg Charlotte Margrete i 1875 , hun oppgis her f. Drammen. Men Lier og Drammen er jo svært nær , så det tyder vel på at dette er samme dame. Som du ser er hun gift med Hammond, men med et annet fornavn?? LenkeDe bor i Skien 1875-tellingen?Dette ser litt mystisk ut :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg vet ikke sted og dato men synes det virker rart at to brødre Henrik Theodor og Carl Thomas begge skal ha giftet seg med en Charlotte Margrethe fra Drammen.Jeg får lete å se om jeg kan finne foreldre til Henrik Theodors kone for så å lete videre i kirkebøkene etter Carl Thomas vielse.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg i alle vielsen til Henrik Theodor Hammond og Charlotte Margrete ( Vinsnes i Olso Domkirke 1871.LenkeKan hende kirkeboken kan løse problemet ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner du vielsen nesderst på siden. Begge er ugifte på dette tidspunkt, så charlotte Margrete har ikke vært gift med en annen Hammond tidligere. Lenke Det skulle også være mulig å finne Vinsnes -slekt i 1865?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du vel bruden , prestedatter oppført som Margrethe i 1865-tellingen. LenkeHåper dette hjelper til å løse mysteriet. Finner ikke Carl Thomas Hammond i 1900-tellingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Jeg klarer ikke å finne Carl Thomas etter 1865.Lurer veldig på hvor det ble av han. Leter og leter i kirkebøkene.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

hei igjen, jeg regner med at du også ser under 'utflyttet' og 'døde'. Lykke til!mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Har nå lett og lett etter Carl Thomas siden slutten av juli. Kan ikke finne ham noen steder. Dersom noen har tips til meg så blir jeg meget glad. :)Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøvd å lete etter Carl T. Hammond i 1875 og i 1900-tellingen , uten hell. 1865 tellingen er den siste folketelling jeg finner han i: LenkeKan han mulignes ha emigrert etter at den uekte datter ble født, eller døde han tidlig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

hei, det står Riga i parantes etter farens navn i forbindelse med konfirmasjonen i 1884, jfr. innlegg 21. Har han flyttet dit mellom 1868 og 1884, mon tro????Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Emilie Hammon f. 1868 var bosatt Seilduksgata 19b i 1885 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=34&filnamn=f80301&gardpostnr=5099&personpostnr=113270&merk=113270>Lenke. En Josefine Larsen f. 1841 i Christiania var bosatt samme adresse.I 1875 tror jeg samme Josefine var bosatt hos sin mor, enken Erike Anna Larsen og på samme adresse var bosatt Emilie Hanson, fosterdatter f. 1868 i Kristiania. Denne Emilie Hanson kan være feiltolkning av Emilie Hammon, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.