Gå til innhold
Arkivverket

[#79829] Tyding av håndskrift - hvem er foreldrene til Gertrud Alette født 1836 i Harran?


Gjest Adolf Hovgaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Adolf Hovgaard

Jeg er ganske uerfaren når det gjelder å tyde håndskrifter i de gamle kirkebøkene, håper noen kan hjelpe meg med å tyde hvem foreldrene til Gertrud Alette er, hun er født 11 februar 1836 og døpt i Harran i Grong samme år. Lenken til siden i kirkeboken er Lenke. Jeg trodde før jeg så i kirkeboken Gertrud Alettes etternavn var Fiskum, men det kan se ut som Fiskum er etternavnet til Ole som kommer før Gertrud i kirkeboken. Eller har presten skrevet litt skeivt på linjen? Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Ja, da prøver jeg meg på ett nytt tips, besteforeldrene dine er Liv og Ola? jeg kan selvfølgelig mangle noen av Gjertrud Alettes oldebarn.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Ja, det er mer riktig! Liv og Ole. Må være stort register du har opparbeidet deg!Jeg har før prøvd å finne slekta til moren til Gjertrud Alette, Elen Kierstina Ingebrigtsdatter Elstad. Bygdebøkene gir ikke så mye tips, men jeg tror jeg har funnet noen generasjoner.Ellers så har jeg for mange år siden scannet noen gamle fotoalbum fra Grong. Trenger hjelp med å finne navn på enkelte men jeg tror ikke det er lett. Har lagt de ut her:http://picasaweb.google.no/eemehlum/Grongbilder#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Send en mail til ahildrum@gmail.com så kan jeg sende deg det jeg har på anene til Elen Kierstina Ingebrigtsdatter Elstad.Har holdt på i mange mange år. For å illustrere forskyvninger her, så er jeg 7-menning med Magnhild mor til Liv. Jeg er også fjernt i slekt med Magnhilds mann.Veldig interessant å se bildene dine. Jeg har omtrent ingen bilder fra slekta på den siden, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Skal nevne det for fetteren min, kanskje hans foreldre kan kjenne igjen noen.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.