Gå til innhold
Arkivverket

[#79839] Engøy - (Ingøy ?) i Hammerfest.


Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Av et skifte i 1877 fremgår det at ekteparet Johan Andersen og Ane Johansdr., skal være bos. på Engø i Hammerfest. --Etter å ha studert kart, finner jeg ikke noen Engø og lurte da på om dette kanskje skulle være Ingø som ligger noe lengre Nord ? --Johan skal være f. ca. 1832. - Konen Ane (Anne), er f. 22.05.1838. -- Noen som vet ? -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Takk skal du ha. - Dette ser unektelig riktig ut, selv om konen må ha oppgitt litt feil på alderen. -- Ser at gården skulle hete Russehavn, men finner ikke dette på kartet. - Er det noen som kjenner til denne familien noe nærmere ? -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Jo takk skal du ha, men dette kjenner jeg til. Tror vel også jeg har det meste om dette paret i Lurøy, men det var ukjent at de havnet oppe i Nord. -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.