Gå til innhold
Arkivverket

[#79841] Gabriel Olss. Bordvik f. 1865 i ''Hyllestad'', d. i. ''Australia''.


Gjest Svehn Ruskelöv
 Del

Recommended Posts

Gjest Svehn Ruskelöv

Jeg har forgjeves forsökt og spore/ söke opp info om denne ''Gabriel'' i en lenger tid, men uten resultat.Her er ''Gabriel'' 1 år i FT 1865 i ''Öen/ Hyllestad'' . LenkeI ''Hyllestad bygdebok'' b. 1 under ''Bordvik'' bruk 2 ''Haugen'' står det bare nävnt att ''Gabriel'' döde i ''Australia'' og var gift 2 ganger.Håper att denne nötten kan knekkes, så jeg overlater roret til dere folkens.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Litta!Dette er jo heldt fantastisk som du har funnit nå, du er suveren, tusen hjertlig takk.Da stemte det att ''Gabriel'' var gift 2 ganger, og foreldrer stemmer overens ved dödsfallet.Går det og finne ut om ''Gabriel'' hadde barn/ etterkommere med de 2 konene ''Ann Mary'' og ''Violet Jessie'' ??Takk atter en gang.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei igjenJeg har funnet barna som er registrert i hans første ekteskap og skal forsøke å finne ut mer om disse.

bilete9818.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Der finnes fler anetre på nettet med Gabriel. Se bilde. Men der er en del feil der. Imidlertid kan man se at noen av barna ikke vokste opp og også se foreldrene til Ann Mary.Detaljer om barna:Thomas Oliver Olsen 1895- Charles Henry William Olsen 1897-1899 James Henry Olsen 1898-1899 Henry Alexander JAmes Olsen 1900-Muriel er ikke nevnt her.Foreldre til Mary Ann var : Thomas Bennet 1844-1875 og Maria Hamlyn Hore 1848-1936Hvis du har interesse av det kan jeg sette deg i forbindelse med de som har laget trærne ?

bilete9819.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Har funnet ut at Mary Ann hadde en bror, George Edward Bennet (1871-1951) og han var gift med Constance Marris (1891-1985) De fikk en datter som fremdeles lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Takk igjen for alt du har funnit ''Litta'', helt utroligt.Om det er noe du må/ vil formidle til mig privat ??, så er min e-mail ''sg.ruskelovalfakröllcomhem.se''.Ha en fin lördagskveld.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Går det og finne ut om ''Gabriel Olsen'' hadde barn med den 2. kone ''Violet Jessie Coombs'', vielse 1908.Takk på forhand.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.