Gå til innhold
Arkivverket

[#79857] Rennebu ST, giftemål ca 1890-95 ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

FT 1900 viser Ragnild Jakobsdtr f 1872 i Vågå gift med Peder Arntsen Stavne f 1870, De bor på gården Uvsløk og har sønnene Arnt 1896 og John 22 des 1899. Problemet er at jeg ikke finner henne døpt i 1872. I 1869 kan det derimot være 2 kandidater døpt i Vaage, og de fremgår også i FT for Sel i 1875. (Sel hørte imidlertid under Vågå i 1875, men er ved feil oppført som egen kommune). Er det noe mere å finne ut om henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Arnt, det var rask service. Jeg har glyttet litt på ditt flotte slektsdiagram m.m., men finner han/de ikke umiddelbart. Observerer at f.eks. fornavnet ditt finst flere ganger og som patronym til brudgommen. Du gav meg det jeg hadde håpet på av navn (Haugen), men dåpsinfo. mangler jeg som sagt. Relativt nært slektskaptil deg er det vel ? Mange takk. Hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er ikke måte på hva hjelp en skal få ! Mange takk ! Selv gikk jeg da i en felle ved å stole på traskribert materialer. Ragnild Jakobsdatter er ikke registrert blant de døbte i det søkbare datasystem til Opplandsarkivet. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.