Gå til innhold
Arkivverket

[#79887] Martin Solem f i 1888 i Aukra, fra Fræna til Amerika 1909. Videre skjebne?


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg har fått spørsmål om hjelp til å finne hva som skjedde med Martin Pedersen Solem f 18-3-1888 i Aukra. Bodde på Bjørnsund i Fræna da han reiste. Han utvandra til Amerika 16-3-1909. Det kom visstnok et kort fra Minneapolis, ellers ingen holdepunkt. Jeg har ingen erfaring med leiting i Amerika. Så nå har jeg håp om at de dyktige Amerika-ekspertene her kan hjelpe meg litt på veg.Her er utvandringa i 1909LenkePå forhånd takkBjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

HeiHer ankommer han USA i 1909Martin Pedersen SolemArrival Date: 4 Apr 1909Birth Year: abt 1888Birth Location: NorwayBirth Location Other: akeroAge: 21Gender: MaleEthnicity/Race­/Nationality: ScandinavianPort of Departure: Liverpool, EnglandPort of Arrival: New York, New YorkShip Name: CelticMvh Wenche F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

HeiCensus 1920Martin SolemHome in 1920: Minneapolis Ward 12, Hennepin, MinnesotaAge: 32Estimated birth year: abt 1888Birthplace: NorwayRelation to Head of House: Self (Head)[Head] Spouse's name: MarieFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: MarriedRace: WhiteSex: MaleHome owned: OwnYear of Immigration: 1908Able to read: YesAble to Write: YesSer ut som han er gift med en svensk dame, de har en datter, Erna på 1 år. Jeg greier ikke å lese hva han jobber med, eller hvor. Mvh Wenche F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

Han døde i 1954 Martin Peterson SolemDeath Date: 27 Apr 1954Death County: HennepinState File Number: 020480Certificate Number: 020480 Certificate Year: 1954 Record Number: 1243069Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

Census 1930Martie P SolemHome in 1930: Minneapolis, Hennepin, MinnesotaAge: 42Estimated birth year: abt 1888Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's name: Marie ORace: WhiteOccupation:Education:Military service:Rent/home value:Age at first marriage:Household Members: Name Age Martie P Solem 42Marie O Solem 44Ernna G SolemMvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Muligens Martins giftemål? Certificate Information Certificate No 01780253 Date of marriage 11/16/1914 Groom's name MARTIN SOLEM Bride's name MARIE ROOT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.