Gå til innhold
Arkivverket

[#79949] Sverre Hamnnes født 1916, Målselv


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Skulle hatt opplysninger om denne mannen. Det eneste hans sønn vet om sin slekt er dette. Han tror farfaren het Oskar. Mulig han hadde aner fra Sverige.Mulig dette er for lite opplysninger, men vi prøver dette i første omgang.Her er det alltid noen gode hjelpere som vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Se på denne Sverre f 30-7-1914. Foreldre Oluf Olsen Havnnes og Karen Halvorsen. Nærmere kommer ikke jeg. Det må være den Sverre Hamnes som jeg finner på DIS-gravminner gravlagt i Skodje? Død 30-12-1983Kildeinformasjon: Troms fylke, Målselv i Målselv, Ministerialbok nr. 11 (1904-1918), Fødte og døpte 1914, side 79. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=210&idx_id=210&uid=ny&idx_side=-83>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Sverre har en bror som er gravlagt i 1971 i Målselv med etternavn Hamnes. Gravlagt sammen med Irene OleaKildeinformasjon: Troms fylke, Målselv i Målselv, Ministerialbok nr. 11 (1904-1918), Fødte og døpte 1907, side 20. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=210&idx_id=210&uid=ny&idx_side=-24>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner flere søskenOleKildeinformasjon: Troms fylke, Målselv i Målselv, Ministerialbok nr. 7 (1884-1903), Fødte og døpte 1902, side 110. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3732&idx_id=3732&uid=ny&idx_side=-114>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Legg merke til anmerkning helt til høyre. Foreldra gift 18.aug 1901 i Narvik.Marie Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Tusen takk til Bjørg og Ann-Mary. Må ta kontakt med Sverres sønn, han husker kanskje noe når han får se alt du, Bjørg har funnet.Komer tilbake siden når han har fått se dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei. Vet ikke om jeg kan bidra med så mye, men jeg husker godt Johannes og Irene. Tar jeg ikke feil, hadde de i alle fall tre barn, Thorvald f. ca 1938, Jan f. 1942, død en gang på 80-tallet og Aina f.ca 1945. Thorvald jobbet i mange år på Svalbard. Tror Johannes jobbet som maler i forsvaret. Han var imidlertid en dyktig kunstmaler, og jeg husker vi hadde et maleri av han i stua i min barndomsheim. Jeg husker pappa også snakke om Sverre som en enda dyktigere maler. Skal forsøke å finne ut noe mer, men det kan ikke bli før i neste uke. Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Tusen takk til Odd Lange og de andre hjelperne.Dette er riktig mann, vet at Sverre var en dyktig kunstmaler.Fikk ikke tak i hans sønn i går, men skal prøve igjen i dag. Vet at Sverres sønn vil glede seg over all hjelp han har fått her. Odd, kjente du Sverres barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Dette er riktig familie. Har snakket med Sverres sønn, Per. Han synes det er veldig interessant å få vite mer om sin slekt. Han var gledelig overrasket over det dere hadde funnet. Tusen takk.Kan noen fortelle mer om kunstnerkarrierene til Johannes og Sverre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei, Har undersøkt litt mer ang.slekt til Sverre Kilde: Min tante født i 1922. Hun husket ikke Sverre, men mente han forlot Målselv relativt ung. Han hadde ei søster, Klara, som bodde på Finnsnes. Hun mente at Johannes sønn Thorvald ikke lever lenger. I tillegg til barna jeg nevnte i innlegg 13, var det også ei datter, Synnøve. Det er det jeg kan supplere med så langt. Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei. Snakket akkurat med min eldste bror født 1938, Han kune fortelle at Johannes og Irene også hadde ei datter født samme år, Gunnhild. Hun skal bo i Tromsøområdet. Synnøve var eldre enn henne, og Thorvald var eldst. Da må Thorvalds fødselsår flyttes lenger fram på 1930-tallet. Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Hei. Lenka i innlegg 19 har sluttet å virke. Prøver på nytt, men er redd det er jeg som gjør en feil når jeg lager lenka. Lenke Kildeinformasjon: Troms fylke, Målselv i Målselv, Ministerialbok nr. 11 (1904-1918), Fødte og døpte 1911, side 54 Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

En stor takk til Anne og Odd også, vet Per vil sette pris på disse opplysningene. Skal prøveå kontakte han en av de nærmeste dagene. Skal sette opp et slektstre for han, så vi ser hva vi mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.