Gå til innhold
Arkivverket

[#79953] Inger Alhea von Kampen


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg la inn ett spm under nr 71959, innlegg 56, om denne personen, men regner med at de som vet noe om henne ikke ser på dette emne ? Hun var gift med Tolder i Drammen Christian Lassen som iflg Norske Slægter 1915, døde i 1766. Er ute etter å finne ut hvem som var foreldre til damen, Inger Alhea ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg har også tenkt den tanken, men skulle gjerne få en event bekreftelse på at dette er tilfelle. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Tilbake i S fjord ? Jeg kjenner til 3 andre døttre av Arent Hansen v Kampen og Ingeborg Nielsen Nørholm, nemlig Ingeborg, Maren og Elisabeth. Arent var sønn av Foged i Arendal Hans Arentsen v Kampen (c 1652-1722) og Karen Jacobsdatter Friis (1659-1700). Spm er om ikke Inger Alhea er en søster av Arent ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Samme dåp fra kirkeboken her: LenkeDenne damen har ikke Inger som del av navnet, så det passer ikke , dessverre.Har ikke funnet noen opplysninger i skifter om Von Kampen til nå.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Lurer på om det kan finnes noe om damen i slektstavlen for Lassen/Lasson familien? Det skal vel finnes en slik en, jeg har kun det som står i Norske Slægter 1915. Ser at det i en debatt om v Kampen på dette forum, at det også vises til en art av Spangen om v Kampen familien. Kanskje det er noen som har tilgang på denne, og kan se om det står noe der ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I dette skiftet i Drammen er nevnt en Arent Von Campen ? LenkeDistreff har en del innleverte data om Von Kampen-slekt.Her er nevnt en Hans Von Campen f. 1691 -d. 1723 Landvik Aust-Agder.( Muligens sønn av Arent Mikkelsen Von Kampen og Elen Hansdatter fra Hedemark?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg ville tro at han er sønn av Foged i Arendal Hans Arentsen v K (1652-1722) og Karen Jacobsdtr Friis (1659-1700). D v s at han er bror av Arent Hansen v K (1694-1743): Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er nok et skifte i Drammen der en Anne Arentsdatter Von Campen er nevnt: LenkeVet ikke om disse familierelasjonene kan være til noen hjelp?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.