Gå til innhold
Arkivverket

[#79961] Sigurd Hegland, o.1910, Rennesøy, Rogaland


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg finner ikke denne Sigurd i noen av kirkebøkene for Rennesøy, men Hegland-navnet er jo knyttet til Rennesøy, ikke sant ?Han skal være født 27. desember og burde være lett å finne. Noen som kan hjelpe - evt. med oppslag i bygdebok ?På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er heller ingen Sigurd på Hegland i Skånevik i flg. bygdeboka. Det er også Hegland på Hjelmeland i Rog. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hegland-navnet kan han ha tatt senere, så jeg får fokusere på Sigurd, født 27.12. - omkring 1910. Er vel ingen annen utvei enn å tråle kirkebøker, sukk..........Men tusen takk for forsøkene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Kan Sigurd Hegland f. 27.12.1896 utelukkast heilt? Det var jo eit samantreff at det skulle finnast ein Sigurd Hegland med den same fødselsdatoen i det same området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Han skal ha vært 85 år ved sin død i 1995, men sikkert årstall har jeg ikke.Skrev også 'o.1910' i overskriften..........Otto, jeg vil ikke utelukke noe og det er unektelig litt rart med både make navn og dato. men det virker litt vel tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg reiser til Danmark en ukes tid nå, men skal ta tak i dette igjen, når jeg er tilbake. Håper å kunne få litt mer detaljer om Sigurd innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei Mor til Sigurd Dorthea Pedersdtr. var født i 1864 og døde i 1897. Faren Kasper Hegland f. 1865 død 1922. Kaspers foreldre kom fra Rennesøy. Sigurd fikk 6 helsøsken og 8 halvsøsken. Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Kasper i 1865 tellingen Lenke. Faren Bjøren Knuds. Hegland er født på Hegland, sønn av Knut Knutson på Hegland. Viser til Rennesøy gard og ætt II side 817. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei igenNu er jeg tilbage og i mellemtiden har jeg fått bekreftet at jeg i første omgang hadde fått feil opplysning og at Sigurd Hegland er født i 1896 og sønn av Kasper Hegland.Så dere hadde rett hele tiden. Da er jeg på rett spor og takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei Jeg har sett i noen adressebøker for Stavanger : Det finnes en Sigurd Hegland i Chr, Jakobsensgate 10 i adresseboken for 1935, I 1941 finnes det to med det navnet i Stavanger, - agent i Rosenberggt. 20 i 1941 og 1955, og den andre hadde fruktforretning i N. Holmegt. 8 i 1941. Jeg vet ikke om dette er rett person. Resten av familien finner du på min hjemmeside om Pedersgt. pedersgaten.org Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Litta: Veit ikkje om du treng meir opplysningar om Sigurd, men sonen Jan kan sikkert supplere. Han bur i Stavanger og du finn han i telefonkatalogen. Sigurd sjølv døydde 04.03.1981.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.