Gå til innhold
Arkivverket

[#79965] KB Nes 1815-1835 Hjelp til tyding av navn


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Hei! I KB Nes 1815-1835 på side 265, fødte kvindekjønn 1825-1826. Her står lille Aase Maria ført inn som døpt, men jeg skulle gjerne hatt hjelp til å tyde morens etternavn.Om noen tilfeldigvis skulle vite mer om henne, er jeg takknemlig for videre hjelp. jeg er dessverre ikke god på å lese gamle kirkebøker.På forhånd takk for hjelpen! Med vennlig hilsen Kristn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vielse nr.51 Lenke 28/11 1858 ungk. Johan Nilsen Rotnæs eie, 32 år, far Nils Johnsen Rotnæs eie og pike Maria Børgersdatter, Lille Strøm, F. Stensbodding, 32 år, far Børger Larsen Stensbodding. Forlovere Christen Poulsen Lille Strøm, Søren Christensen ibid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Takk for all hjelp Berit. Er vel natta nå tenker jeg, men tar tak i dette i morgen. Bygdebøkene for Nes har jeg bestillt fra biblioteket så jeg håper å få de før helgen.Sov godtMvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Ole Nilsen Tomta u/ Østre Rotnes f 1825 finner du under Bjørkerud i bind II s 345 g.1858 m. Åse Maria Børgersdtr. Stensbodding f 1825. Her finner du også barna deres: Nils f 1860 som drog til Amerika, Betsy f 1862 g.m. Ole Kristian Gulbrandsen flyttet til Bærum, Lina f 1864, Mina 1864 d. ung, Olivia f 1867 d 1940 g.m. Thorvald Torsteinsen Fyri til Fyrihagen. Åse Marias familie finner du i bind V under Stensbodding bruk II nederst s 136/øverst s 137. Mvh Magne Thorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Fyrihagen finner du i b II s 415/416. Olivia var gift i Thorvalds 2. ekteskap. Sønn Torger Johannes Fyri f 1902 g.m. Solveig Sannes, 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Takk, takk for all god hjelp!. Jeg har idag fått bygdebøkene og jeg håper på en regnfull helg.Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Mor til Åse Maria, Marthe Gunnersdtr. har jeg ikke funnet i bygdebøkene, men en kandidat kan være Marte 6 år datter av Gunder Poulsen og Berthe Hansdtr. ved FT 1801. Paret ble g 29.12.1794 og Marthe døpt 15.03.1795 i Nes kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei Magne! Beklager sen tilbakemeld. Jeg har ikke fått satt meg ned og jobbet meg gjennom alle opplysningene ennå pga arbeidsituasjon. Dog er jeg kjempegla' for det du og andre har funnet for meg, og arkiverer det godt.Takk for god hjelp!mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Under Stensbodding bruk II s 136 nederst i Nesboka b V ser du at far til Børger Larsen, Lars Hansen var g.m. Åse Halsteindtr. enke etter forrige bruker i hans tredje ekteskap. Det står at han var fra Grue gnr 172 bnr 1 i b IV s 625/626, men her er han bare nevnt som bror til Anne Hansdtr. kona til brukeren, og hun er fra Nedre Drognes som du finner i samme bindet s. 573. Far deres er Hans Halvorsen. Lars er døpt som nr 21 i 1756 Lenke Mora var Ragnhild / Randi Nilsdtr. 1716 - 1776 fra Fjuk bruk I s 597 Da hun døde, flyttet Hans Halvorsen fra Drognes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.