Gå til innhold
Arkivverket

[#79966] Søsken


Gjest Jon Sætrehaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Sætrehaug

Er Marie Halvorsdatter f. 1755 og Jens Halvorsen f. 1749 var dei søsken. Begge desse var f i Nore-Fron/Kvam. Marie vart gift med Knut Olsen Røssummoen f. 1753 d. 1818.Er det noen som veit noe om dette. Kirkebøkene brente i 1799 i Nore-Fron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jon Sværen

Nr 79.966 har iritert meg ei god stund, då den vises under 'Sogn og Fjordane'(SF).Her er det IKKJE noko som tyder på SF, bortsett frå at navnebroren min bur i Kaupanger, Sogndal, SF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Muligens vil bedre temabeskrivelse og skikkelige referanser til kildene hvor disse personene dukker opp / finne samt Lenke være til fantastisk hjelp til de som vil hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sætrehaug

Det er ikkje alle som er så trent med datan.Difor blir det altid litt feil. Eg har gjort mange feil her på debatt. Det er det ein lærer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

I Tellinga i 1801 funner du Knut Olsen 48 år gml. som husmann med jord under gården Røssum i Kvam. Kona Mari Halvorsdtr. 46 år. barn: Ole 22, Johannes 10, Goro 16 og Berit 13. Dessuten på plassen Knuts søster Kari 43 år og ugift med datteren Kari Torgersdtr. 10 år. Sønnen Ole er 22 år, så de må ha giftet seg omkring 1779.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.